Frugan har fotat rätt mycket, idag sålde jag vår Nikon 7600;a för att byta upp oss till något bättre.
Gillar att trixa mycket med slutartiderna och liknande för att få djupa bilder, det krånglet vi hade på 7600 var att de inte gick att ändra manuellt utan man fick jäklas endel för att det ens skulle gå, och när det fick blev de galet.
Några tips på en vettig kamera i prisklassen 4-6000kr som klarar ovanstående, zoom inte speciellt viktigt?
Jag skulle titta på en begangnad digital systemkamera med ett objektiv. D70 eller d50 finns för de pengarna du nämner. Väldigt mycket kamera för pengarna.
Gillar att trixa mycket med slutartiderna och liknande för att få djupa bilder,
Tips mottages tacksamt!
Om du med "djupa bilder" menar att kunna få till kort skärpedjup så är det som Dahlgren säger en systemkamera som gäller.
Just det var den viktigaste anledningen till att jag gick över till systemkamera.
Fast nu är det ju också så att precis ALLT utom storleken är bättre på en systemkamera.
T o m priset numera om man jämför med en avancerad kompaktkamera.
Sen spelar det nog inte så stor roll vilket märke man väljer.
Tror inte det finns några dåliga digitala systemkameror.
Det mesta tjafset om vilket märke som är bäst är bara struntprat.
Men digital systemkamera mot digital kompaktkamera oavsett märke eller pris är som att jämföra en Skoda mot en Ferrari.
Dom är båda bra bilar men lirar inte riktigt i samma division.... :)
Anlednignen till att jag rekomenderade Nikon är för att jag kan Nikon och vet vad de ligger i för pris och vad det presterar. Antagligen har även Canon mfl motsvarande modeller i samma prisklass men där vågar jag inte uttala mig.
Kan ju även lägga till att det är lite mer att växa i med en systemkamera. Den andra nackdelen med systemkamrea utöver storleken är att man hela tiden vill köpa dyra tillbehör som blixtar och objektiv.