webForumDet fria alternativet

Dagens Bild December 2006

Fotografering

167 svar · 12 241 visningar · startad av Gardell · sida 4 av 9

Frågan, av Gardell

Ny månad, ny tråd - och inte vilken månad som helst, utan äntligen dags för den bästa vintermånaden (även om kyla och snö lyser med sin frånvaro) i mitt tycke. Igen! :) Inleder således årets sista månad med årets roligaste fotouppdrag - halva Millencolin! :) God jul i förskott! :bire

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juli 20031 505 inlägg

Dryden skrev:

Okej då, inte på allmän begäran kanske men jag kör ett stående från den gångna natten också då. Just for you, wF:are. ;)

(y)

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

Tack SimOnline och Dryden, även om den sistnämnda gärna kunde dela med sig av norrskenen ibland... ;)

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Grymma bilder Dryden!

Här kommer en från Liseberg.

karusell.jpg
Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

Trodde att jag inte skulle få se något norrsken i år.... så blev det ett riktigt sprakande fyrverkeri! Underbara bilder! :D

Medlem sedan aug. 20051 506 inlägg

Poteta skrev:

coola nattbilder, Poteta!!

Medlem sedan aug. 2006191 inlägg

Dryden skrev:

Midnattens norrsken!

Wow! (y) vilka inställningar hade du och använde du stativ :q Jag måste vara förberedd när det blir norrsken här åxå

Medlem sedan sep. 2005849 inlägg

Dryden skrev:

Okej då, inte på allmän begäran kanske men jag kör ett stående från den gångna natten också då. Just for you, wF:are. ;)

Åååh vad fint, jag önskar att jag får se ett norrsken nån gång också...

Poteta skrev:

Kul! Vi ska till Liseberg och fota om några dagar också. :)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

LenaMarie skrev:

Wow! (y) vilka inställningar hade du och använde du stativ :q

För båda bilderna gäller min EOS 350D, kitgluggen 18-55mm, 20 sekunders exponeringstid, bländare 4 och ISO 400. Plus stativ och fjärrutlösare.

Lasse H skrev:

coola nattbilder, Poteta!!

Tack!

blåjeans skrev:

Kul! Vi ska till Liseberg och fota om några dagar också.

Skoj! Jag hade inte med något stativ fast det behövdes knappt ändå. ISO 400-800 och slutaren på 1/40 på de flesta bilderna blev helt ok.

En sommarbild från Hamburgsund.
Testade med svartvit för att få en tidlös bild. Funkade hyfsat innan jag märkte båten under bryggan... Känns lite väl modern.

IMG_3499.jpg

Dryden skrev:

För båda bilderna gäller min EOS 350D, kitgluggen 18-55mm, 20 sekunders exponeringstid, bländare 4 och ISO 400. Plus stativ och fjärrutlösare.

Tack, nu ska det fotas norrsken i vinter, grönt är ganska ovanligt har jag för mig, jag såg ett norrsken som var 3 färgat en gång (för ca 17 år sedan), helt makalöst men samtidigt kändes det kusligt, hela himlen "brann"

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

LenaMarie skrev:

Tack, nu ska det fotas norrsken i vinter, grönt är ganska ovanligt har jag för mig, jag såg ett norrsken som var 3 färgat en gång (för ca 17 år sedan), helt makalöst men samtidigt kändes det kusligt, hela himlen "brann"

Det var lite olika färger den här gången, mestadels så var det ett rätt lugnt sken men vid ett tillfälle brann det till och det blev det där magiska norrskenet som flammar på himlen i en mängd olika färger. :)

Medlem sedan mars 20062 194 inlägg

uh oooh!

DSC_0575 kopiera.jpg
Medlem sedan aug. 20011 946 inlägg

Litet test med nya blixtarna.

blomma_test (Medium).jpg
Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

jofawe skrev:

uh oooh!

ohhh... Modesty Blaises... du tar bra bilder med nya kameran... blir ännu fetare partybilder nu väl :) ...skärpan är grym

Danny skrev:

ohhh... Modesty Blaises... du tar bra bilder med nya kameran... blir ännu fetare partybilder nu väl :) ...skärpan är grym

Det är betydligt roligare att ta nu iallafall.
Har upptäckt svagheten med att ha en extern blixt, fästet är inte det stabilaste.
Blixten sitter redan lite dåligt, blir väl att man får köpa på sig några såna :)

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

jofawe skrev:

Det är betydligt roligare att ta nu iallafall.
Har upptäckt svagheten med att ha en extern blixt, fästet är inte det stabilaste.
Blixten sitter redan lite dåligt, blir väl att man får köpa på sig några såna :)

Huh? Sitter inte blixten fast? Min sitter som berget.

Tjusig bild btw, är den från kryssningen?

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

Äntligen!

mrw004.jpg

Peeer skrev:

Huh? Sitter inte blixten fast? Min sitter som berget.

Tjusig bild btw, är den från kryssningen?

jooo, men när man ska hålla på å fara runt på dansgolv å dansa med lite så är det ju lätt att den får sig en liten stöt..

Jupp den är från kryssningen ;)

DSC_1711 kopiera.jpg

Snö från klarblå himmel

Ja se det snöar, ja se.....

IMG_1119.JPGIMG_1120.JPG
266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)