Hej!
Jag ska fota ett par som ska gifta sig i februari och undrar lite nervöst vad man kan ta till för backup plan om man inte kan ta fotot utomhus (pga regn, snö, hagel, åska..). Jag vill verkligen undvika att använda blixt...
Jag har bara kameran fasta blixt att jobba med (Canon 350D) annars hade jag förstås kunnat rikta den uppåt istället.
Eftersom bröllopet är i Båstad och jag bor i Göteborg blir det lite svårt för mig att reka innan...
Jag har funderat på om jag ska investera i en blixt eller kanske en reflexskärm för att vara bättre förbered för ett eventuellt inomhus foto. Vad tror ni ger mest bang-for-the-bucks, en refelxskärm eller en blixt?
Tack för alla tipsen. Jag vet att det är stort ansvar att ta bröllopsbilder, och jag har förvarnat dom om alla möjliga saker som kan gå fel, men de vill att jag tar deras bilder. Vi har också tagit en serie provbilder på dom en vanlig höstdag och dom blev jättenöjda. Så utomhus är det inga problem, det är om vi tvingas ta bilderna inomhus som det ställer till det (men det vet dom mycket väl om).
Försök inte använda den inbyggda blixten... Den räcker inte särskilt långt inne i en stor sal. Jag hade nog försökt skaffa en extern blixt, det är en väldigt stor skillnad.
259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e