Uttråkad
Fick min 50mm-glugg i dag så jag var ju tvungen att provskjuta den lite. Syrran är ett bra fotoobjekt, men i dag lockade Svampbob Fyrkant mer än min kamera. :p
50mm @ f/1.4 + 580 EX:
308 svar · 17 537 visningar · startad av Surfaren · sida 6 av 16
Yes. Ny månad, nya bilder... Hösten är på väg... (Hoppas nu att jag inte lagt in denna förut.)
Läs frågan i sin helhet →Uttråkad
Fick min 50mm-glugg i dag så jag var ju tvungen att provskjuta den lite. Syrran är ett bra fotoobjekt, men i dag lockade Svampbob Fyrkant mer än min kamera. :p
50mm @ f/1.4 + 580 EX:
silfver skrev:
50mm @ f/1.4 + 580 EX:
Grattis till ett riktigt användbart och roligt objektiv.
Dryden skrev:
Web-Tor: det är faktiskt kitgluggen (18-55mm) till min EOS350D som använts.
HA!
Där fick de som skriver ner kitobjektivet så de teg. ;)
En del verkar tro att bra bilder ligger i utrustningen, du bevisar att det inte är så. (y)
/red
Jag menar inte att du har dålig utrustning...
Men man behöver inte ha en glugg för tio tusentals kronor för att ta bra bilder menar jag.
LenaMarie skrev:
Vad är detta för djur som sover hängande i tänderna, Gerbiler :q har aldrig hört talas om
dom kallas även ökenråttor.
dom började med detta för ca 1 år sedan.
innan så gjorde dom inte det.
Naturen
Var ute och letade sidensvansar i rönnarna idag, hittade inte en enda en så jag fotograferade rönnbären istället, alltid nåt :)
snyggt. Jaså är det rönnbör nu, det skulle jag vilja fota också, får ta mig en tur imorrn direkt efter jobbet kanske...
Danny skrev:
snyggt. Jaså är det rönnbör nu, det skulle jag vilja fota också, får ta mig en tur imorrn direkt efter jobbet kanske...
Skynda dig innan de blir uppätna, när sidensvansarna kommer gör de rent hus på nolltid
Anna
Lasse H skrev:
Grattis till ett riktigt användbart och roligt objektiv.
Tack. :) Det ska bli riktigt spännande att se vad gluggen faktiskt klarar av!
Här är en till bild på syrran. Den här gången är hon inte lika uttråkad när hon flummar runt bland badskummet i badkaret. :e
Poteta skrev:
HA!
Där fick de som skriver ner kitobjektivet så de teg. ;)
En del verkar tro att bra bilder ligger i utrustningen, du bevisar att det inte är så.
Jag tror nog att man skulle se en större skillnad om man granskar bilden i 100%.
Jag har massor med snygga 800x600-bilder som är tagen med relativt dålig utrustning. När jag nyligen tittade igenom bilderna i 100%, för att sälja vidare, insåg jag att dom flesta inte höll måttet.
Denna förmiddag ägnades åt att fälla en gran framför huset.
Gissa vem som fick karta upp och fästa snöret. :OO
Min nya kamera kommer idag, weehoo... Detta var sista vettiga bilden jag tog med K750i. :e
Snart dags att göra som dessa och dra söderut till varmare breddgrader :)
jonne skrev:
snyggt... ungefär sådan bild jag ville ta :)
okej, jag erkänner.. denna är INTE från oktober, men eftersom jag blev så sugen på lite sol och värme så postar jag denna bild från Tylöstrand i maj, 22 grader och vindstilla .. och folktomt!
Var ute och promenerade vid Trollhättans kanal-, sluss- och fallområde idag. Alltid trevligt. :)
jonne skrev:
Snyggt fångat, tycker om att ledaren har vingarna uppåt och de som kommer efter har dom nedåt! :)
Tack! hade lite tur som hann få upp kameran. De kom i ruskigt tempo också så blev bara två bilder. Var en lyckad fågelhelg. Mina första bilder på fåglar i rörelse för övrigt. Fick denna krabaten samtidigt :)
Dimman låg tät över staden så jag åkte upp på berget, här var en utsiktsplats.
Många fågelbilder! Får visa upp den här, måsarna slogs vilt om maten, skummet skvätte. :D
Vide skrev:
Dimman låg tät över staden så jag åkte upp på berget, här var en utsiktsplats.
Härlig bild..
Både dagens bild och förrgårdagens bild (kan man säga så? ) haha...
Förrgårdagens:Fasanen bor strax nedanför mitt hus och den är ju som alla vet ganska skygg. Den frös till och låtsades föreställa en skulptur när jag smög mej nära.
Dagens: Molnen var så vackra och solen sken igenom så fint.
Måste tillägga att jag håller på och lär mej att fånga de där vackra ljuset, kanske på god väg?
Ni alla har alltid så fina bilder, er ren fröjd för ögat att surfa in här och kolla allas bilder!!!