Nikon D200 är en proffskamera, även om benämningen hos Nikon är för avancerade amatörer och frilansfotografer. Jag vet flera yrkesfotografer som jobbar med den dagligen. Hur många jobbar med EOS350D? Förmodligen ingen.
Jag jobbar en del som fotograf nu och kände att ergonomin på 350an inte är bra. Den är för liten, plastig och lätt. I jämförelse alltså. Den är kanon som hobbykamera, men inte mer. Det går t.ex. inte att ställa bländare och tid samtidigt, vilket är ett stort hinder.
Att ta i D200 är...ja jag vet inte hur jag ska beskriva det riktigt. Blev riktigt förvånad första gången, över att den låg så bra i handen, kändes så rejäl och verkligen känns påkostad.
Zmaster']
Det går t.ex. inte att ställa bländare och tid samtidigt, vilket är ett stort hinder.
:q
Om du menar att ställa in dom på samma sekund så har du ju rätt, först ställer man tid, sedan håller man in en knapp och ställer in bländaren. Förlorar säkert en sekund där... ;)
Annars håller jag med, polaren har en D200. Grymt skön att hålla i, mycket bättre och större sökare och inte minst viktigt, den tål en del väta. Kan vara bra ute på fältet.
Dessutom har den något som jag saknar grymt mycket på min 350D, nämligen spotmätning.
Zmaster']Nikon D200 är en proffskamera, även om benämningen hos Nikon är för avancerade amatörer och frilansfotografer. Jag vet flera yrkesfotografer som jobbar med den dagligen. Hur många jobbar med EOS350D? Förmodligen ingen.
Fast det är ganska orättvist att jämföra D200 med EOS 350D som kostar ansenligt mindre. Jämför hellre med EOS 30D, den ligger ju lite närmare rent prismässigt. Eller 5D om man ska vara orättvis åt andra hållet. ;)
Zmaster']Nikon D200 är en proffskamera, även om benämningen hos Nikon är för avancerade amatörer och frilansfotografer. Jag vet flera yrkesfotografer som jobbar med den dagligen. Hur många jobbar med EOS350D? Förmodligen ingen.
Det var väl en märklig jämförelse!? Jämför med D50'n istället... sedan finns D70 emellan, SEDAN kommer D200 ju :) håller för övrigt med om att 350D är liten och plastig, skulle köpa en D30 om jag skulle köpa Canon DSLR.
Prova inte en kamera med batterigrepp på. Då kommer du att bli närmre 2000:- fattigare. Den är grymt mycket skönare att hålla med det på, och då är den ändå kanon utan. :)
Nikon D200 är en proffskamera, även om benämningen hos Nikon är för avancerade amatörer och frilansfotografer. Jag vet flera yrkesfotografer som jobbar med den dagligen. Hur många jobbar med EOS350D? Förmodligen ingen.
Jag jobbar en del som fotograf nu och kände att ergonomin på 350an inte är bra. Den är för liten, plastig och lätt. I jämförelse alltså. Den är kanon som hobbykamera, men inte mer. Det går t.ex. inte att ställa bländare och tid samtidigt, vilket är ett stort hinder.
Att ta i D200 är...ja jag vet inte hur jag ska beskriva det riktigt. Blev riktigt förvånad första gången, över att den låg så bra i handen, kändes så rejäl och verkligen känns påkostad.