Den här gynnaren satte röven i vädret, spann ut en tråd och flög iväg.
Och en larv som maskar sig fram.
Dagens Bild September 2006
319 svar · 18 250 visningar · startad av Surfaren · sida 4 av 16
Frågan, av Surfaren
Ja, tyvärr. Vi närmar oss hösten gott folk... Gråa dagar lär det bli fler av framöver. :(
Läs frågan i sin helhet →Skickade för första gången med kameran upp i luften med mitt specialbyggda fotoplan. Flygbild från ikväll. :)
MatsJ skrev:
Skickade för första gången med kameran upp i luften med mitt specialbyggda fotoplan. Flygbild från ikväll. :)
Attans va coolt.. :D
MatsJ skrev:
Skickade för första gången med kameran upp i luften med mitt specialbyggda fotoplan. Flygbild från ikväll. :)
Coolt, hur styr du kameran? :)
Man skulle kunna ställa in den på självutlösare men det skulle bli jobbigt i längden (att landa mellan varje kort) och dessutom räkna tiden så man inte fotar rakt åt h-vete ;)
Nä det skulle vara kul att höra hur du gjorde, för coolt var det.
MatsJ skrev:
Är det Okkidos kamera på vingen? :p
Ja, visst är det coolt! :e
För att ta kort har jag en switch på sändaren som får ett servo att trycka på slutarknappen, fast snart ska jag byta ut den mot en grej som fungerar som fjärrkontroll och sköter både zoom och slutare via IR.
Man även vinkla kamerafästet upp/ner från marken med ett annat reglage.
Silfver: Okkidos? :p
MatsJ skrev:
Silfver: Okkidos? :p
http://member.webforum.nu/2952/kamera.jpg Blev bara nyfiken. :)
Jävlar vad häftigt!! Värsta spionplanet ju :)
...idag badade jag igen... tjejen vågade t om följa med :) ...blev ingen längre simtur dock, det var bara 16 grader, ganska precis :) ...fotot är några som rodde förbi, såg ganska mysigt ut...
Silvfer: Snygg bild! Hoppas på mer bilder från marknaden.
MatsJ: Va coolt! Hur högt upp törs du flyga?
Om du vill kan du flyga förbi Danny på hög höjd och smygfota honom när han badar! :e
silfver skrev:
Lasse H: Vad har du köpt dig för nåt hemligt nu? :D
Har lånat ett Minolta 50mm 1.4.
Blev så förtjust i det att jag beställde ett eget 50 mm 1.7 dock... :)
Det här är ett knivskarpt objektiv med med ruggigt kort skärpedjup i alla fall om man jämför med kitobjektivet.
Tänkte ta lite trevliga porträttbilder i dagarna nu.
Bilder kommer i tråden förstås......
MatsJ skrev:
Ja, visst är det coolt! :e
För att ta kort har jag en switch på sändaren som får ett servo att trycka på slutarknappen, fast snart ska jag byta ut den mot en grej som fungerar som fjärrkontroll och sköter både zoom och slutare via IR.
Man även vinkla kamerafästet upp/ner från marken med ett annat reglage.Silfver: Okkidos? :p
Det där är ju riktigt häftigt.
Du känner väl till att man enligt lag måste visa försvarsmakten alla flygfoton man tagit innan man publicerar dom?
Fast vete tusan om det där räknas som flygfoto förstås.. :) .. :OO
Helikopter
Vi var och hälsade på våra vänner på Värmdö idag och på vägen dit tog min man några bilder på Ambulanshelikopter vid Värmdöcentrum.
Hade jag inte varit ärlig om när bilder är tagna hade denna varit med i tävlingen. :)
Highway. E6, södergående riktning, strax söder om Göteborg.
En sjöman
Man utvecklas ganska mycket genom att gå runt på stan och fota en massa människor. Det svåra är att efter man frågat dem ifall man får ta en bild på dem, så måste man inom några sekunder ställa in rätt bländare och slutare. Lyckas man inte med det går man miste om en kanonbild... givetvis misslyckades jag flera gånger. Men jag lyckades ta fler bra än dåliga bilder. :) Det här är en sjöman som bara satt och hade det mysigt i sin lilla friggebod.
Kulturnatt i Uppsala. Lokalt band som spelade där.
The Wheel......
silfver skrev:
http://member.webforum.nu/2952/kamera.jpg Blev bara nyfiken. :)
Ah, nej den har jag gjort själv. ;)
Riffles skrev:
Va coolt! Hur högt upp törs du flyga?
Hmm jadu, vågade inte skicka upp den så högt igår men upp till 500 m ska nog gå. :)
Lasse H skrev:
Du känner väl till att man enligt lag måste visa försvarsmakten alla flygfoton man tagit innan man publicerar dom?
Jo, men vad jag har förstått så har det blivit någon ändring så att man bara behöver det om det skulle finnas med något skyddsobjekt i bilden. Men jag är inte säker, borde kolla upp det lite bättre...