webForumDet fria alternativet

Canon lanserar nya produkter,

Fotografering

3 svar · 420 visningar · startad av Phorpher

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg
Frågan#1

Så har Canon äntligen gjort sin pressrelease. För er som precis köpt en 350D kan det kännas lite snopet att Canon nu lanserar 400D.

Canon 400D:

• 10.1Mpx
  • Automagisk dammborttagning på sensorn
  • Ingen IS i huset som så många förväntat sig (dock finns en bra förklaring till varför man inte implementerar IS i huset)
  • 3bps upp till 27 JPG eller 10 RAW
  • Picture Styles som i 30D och 5D
  • 9-punkters AF
  • Vädertätad!! Fel av mig. Den är inte vädertätad.

400D Whitepaper
Produktsida

Priset är inte känt ännu men rykten säger att det kommer landa på ungefär samma pris som 350D hade när den lanserades.

Andra intressanta nyheter är ett 70-200 f4 L IS USM. Lite snopet då jag köpte mitt 70-200 4L USM för ca två månader sedan. IS hade inte varit helt fel! Dessutom är det vädertätad till skillnad från föregångaren utan IS.

Ett 50mm f1.2 L släpps också vilket är riktigt intressant!

Medlem sedan jan. 20011 213 inlägg

Jo, lite snopet kan jag väl hålla med om, men samtidigt så trodde jag att det var något på gång efter det att Nikon lanserade sin D80.

Tror dessutom att jag hade fått lägga betydligt mer $$$ för att få det paketet jag vill ha med en 400D istället för nuvarande pris på 350D..

Ska dock bli intressant att läsa recensioner om 400D:n

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Phorpher skrev:

Priset är inte känt ännu men rykten säger att det kommer landa på ungefär samma pris som 350D hade när den lanserades.

Finns det något datum på när den är tillgänglig Sverige? Och hur mycket kostade 350D när den kom? Runt 9 000 kr, eller?

Har tänkt köpa en ny kamera under hösten så det är ju trevligt att både Canon och Nikon lanserat nya modeller. :)

Medlem sedan feb. 20002 300 inlägg

muskot skrev:

Finns det något datum på när den är tillgänglig Sverige? Och hur mycket kostade 350D när den kom? Runt 9 000 kr, eller?

Har tänkt köpa en ny kamera under hösten så det är ju trevligt att både Canon och Nikon lanserat nya modeller. :)

Brukar ta ungefär en månad från att de har pressrelease tills att den finns att köpa i butik. Nån holländsk webbutik har visst redan ett paket med 400D och 50mm-optik ute men jag tror inte det är vidare seriöst.

350D startade någonstans runt 8000 kronor så förhoppningsvis lägger sig 400D där också.

Red:

Photokina-artikeln skrev:

In stores mid-September, the EOS Digital Rebel XTi camera is offered in both sleek brushed silver patina and "pro" matte black finishes. It is available in two kit configurations: with and without Canon’s high quality EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 zoom lens. The EOS Digital Rebel XTi camera will be available for an estimated selling price $899 with the zoom lens kit, while the body only kit will carry and estimated selling price of $799. In order to maintain an appropriate pricing structure, the Digital Rebel XT model will carry an adjusted estimated selling price of $799 with the zoom lens kit and $699 for the body only kit.

Mer info:
400D: http://www.photokina-show.com/0136/canon/digitalslrcamera/canoneosrebelxti/

50mm f1.2 L USM: http://www.photokina-show.com/0140/canon/fixedfocallens/canon50mmusmlens/

70-200 f4 L IS USM: http://www.photokina-show.com/0139/canon/zoomlens/canonef70200isusmlens/

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)