Gelena: Det där var också en vacker bild på månen! Vad exakt innebär spotmätning? Nån effekt ni har på S3:an?
Dagens Bild Augusti 2006
244 svar · 16 721 visningar · startad av Lasse H · sida 5 av 13
Frågan, av Lasse H
Okej börjar med en mossig benknota jag hittade i skogen. Vad kan det vara för djur. Den är större än min knytnäve. Älg kanske?
Läs frågan i sin helhet →Fortsätter på temat lyxbåtar.
Detta är "Pelorus" som låg i Sthlm för några år sedan.
Ägs av en rysk mångmiljardär som dessutom visst äger fotbollslaget Chelsea.
Detta är förresten hans lilla båt och kostade en miljard.
Själv har jag knappt råd att ha bil.... :)
Vissa har bra utsikt från sommarstugan...
Lasse H skrev:
Fortsätter på temat lyxbåtar.
En sån där skulle man ju kunna ta emot under pistolhot. (y)
Danny skrev:
skaplig!! du har ingen aning om vad det är för en? militärbåt? Själv låg jag i kustartilleriet på en stridsbåt 90, den där har vissa likheter men är mer som en lyxjakt i jämförelse :)
Nej, jag har ingen aning men det stod något om det i G-P för ett par dagar sedan. Ägaren ville vara hemlig och han var rik, typ. :OO
Poteta skrev:
Nej, jag har ingen aning men det stod något om det i G-P för ett par dagar sedan. Ägaren ville vara hemlig och han var rik, typ. :OO
Kanske rent av är samma ägare som båten jag postade.
Dom är väl inte så väldigt många som glassar runt i såna båtar.... :OO
silfver skrev:
Vad exakt innebär spotmätning? Nån effekt ni har på S3:an?
näe, det är när man istället för att mäta ljuset över hela bilden mäter ljuset med hänsyn till endast en punkt. Kolla här:
http://www.cyberphoto.se/faq/ordlista.htm
Min solroshäck har blivit rätt maffig. De högsta är en bra bit över två meter. :)
hypatia skrev:
Min solroshäck har blivit rätt maffig. De högsta är en bra bit över två meter. :)
maffigt (y)
Winterlord slappar några kilometer från Tännäs, Härjedalen. Från slutet av september 2005.
Jurassic Morga :)
F16 på Flygfesten i Dala-Järna.
Lasse H: det DÄR är vad jag kallar fritidsbåt! :birp
Mr N: Din lilla smygis, vart stod du, och nu tänker jag dessutom härma dig! ;)
En Bohusländsk trädgård.
Det är trist (och mörkt) att komma hem med sista tåget...
passar på att posta en annan tågbild när jag ändå är igång, någon som sett Pistvakt och kommer ihåg vad byn hette... jo... Svartlien... kanske inte ligger så långt från Storlien :)
JoakimE skrev:
Mr N: Din lilla smygis, vart stod du, och nu tänker jag dessutom härma dig! ;)
Jag stod nästan vid arméhelikoptrarna, precis bakom planet de hoppade fallskärm ifrån.
Abstrakt ros
Schysta bilder ni tagit på jetplanen, grabbar. Riktigt snyggt!
Själv känner jag mig otroligt dålig just nu. Jätteinaktiv med fotandet... Men här kommer en bild på en ros. Lite av en abstrakt bild. Den togs av misstag egentligen. :)
Mr. N. skrev:
Jag stod nästan vid arméhelikoptrarna, precis bakom planet de hoppade fallskärm ifrån.
Jahopp, synd man inte visste det då, för där stod jag också, dock närmare Hkp9 än hopparkärran.. :)