Taget en fin sommardag =)
Dagens Bild Augusti 2006
244 svar · 16 720 visningar · startad av Lasse H · sida 4 av 13
Frågan, av Lasse H
Okej börjar med en mossig benknota jag hittade i skogen. Vad kan det vara för djur. Den är större än min knytnäve. Älg kanske?
Läs frågan i sin helhet →Påfågel
... :)
Mitt första foto i dagens bild.
Denna lille kotte satt ute vid min uteplats.
Ville ju inte störa den allt för mycket, så bilderna blev tagna i autoläge med blixt med min nyinköpta Canon S3 IS.
Han smälter in bra i omgivningen.
Ännu mer =)
..feta bågar...
Lasse H skrev:
..feta bågar...
schysst knarr! vad är det för märke på de där första? Känner igen loggan men kommer inte på det...
Danny skrev:
schysst knarr! vad är det för märke på de där första? Känner igen loggan men kommer inte på det...
tror det är Yamaha Wild Star..
Vi i familjen hade en Göteborgsdag idag med Paddanbåtar, Liseberg och muséeutflykt. Vi kände oss som äkta turister trots att vi bor bara två mil därifrån.
Spana in båten, nästan så man blir sugen att byta upp sig... Lägg märke till helikoptern som står på båten vid aktern. :o
Pappas ögonsten :e
Fler foton från igår, månen igen och sedan en ljusgård i skolan vars tak vi var på...
/red: glömde ju den bästa, provade för skojs skull att fota stjärnorna och bara råkade få med Karlavagnen märkte jag efteråt! :bire
Poteta skrev:
Vi i familjen hade en Göteborgsdag idag med Paddanbåtar, Liseberg och muséeutflykt. Vi kände oss som äkta turister trots att vi bor bara två mil därifrån.
Spana in båten, nästan så man blir sugen att byta upp sig... Lägg märke till helikoptern som står på båten vid aktern. :o
skaplig!! du har ingen aning om vad det är för en? militärbåt? Själv låg jag i kustartilleriet på en stridsbåt 90, den där har vissa likheter men är mer som en lyxjakt i jämförelse :)
Följde Dannys råd igår om spotmätning och tog en bra bild på månen. Efter den lyckade bilden fortsatte våra försök även idag och vi fick ännu bättre bild! Idag syns månens kratrar väldigt tydligt vilket gör bilden mycket mer häftig. Bifogar här en beskuren bild så att man ser kratrarna.
Poteta skrev:
Den båten har även siktats här för inte alltför längesedan. :)
Danny skrev:
skaplig!! du har ingen aning om vad det är för en? militärbåt? Själv låg jag i kustartilleriet på en stridsbåt 90, den där har vissa likheter men är mer som en lyxjakt i jämförelse :)
De få osäkra rykten jag tagit del av säger att båten ägs av en Microsoft-anställd, men detta är endast kafferepsskvaller så jag är inte absolut säker. ;)
Tänkte jag skulle lämna min nominering till "Årets badpojk". Ingen mindre (ordvits ;) ) än vår käre Dryden. :)
Fotade ett ljus som jag placerat vid en klippa. Krokstrand, Bohuslän.
Uppsala slott igår kväll: