Nicrosoft skrev:
Hittat ngt mer om den du länkade till Muskot?
Det står att den ska komma om 7 dagar!
62 svar · 2 913 visningar · startad av Nicrosoft · sida 2 av 4
Som frågan lyder :) Digital systemkamera, hyffsat höga krav på prestanda. Vilket märke skall man titta närmst på?
Läs frågan i sin helhet →Nicrosoft skrev:
Hittat ngt mer om den du länkade till Muskot?
Det står att den ska komma om 7 dagar!
grrr jag vill ha en 5D appråpå ingenting.
Sannah skrev:
grrr jag vill ha en 5D appråpå ingenting.
Vill du verkligen det? Jag lägger hellre till några tusen och köper mig en 1D MK IIn med cropfactor. Då slipper man köpa världens dyraste objektiv. :)
Lite gissningar baserade ev. sanna läckta bilder på nya Nikon.
http://www.digisniper.com/2006/07/28/d80-leaked-shots-and-some-thoughts/
1700$ är inte så dyrt för detta paketet
Boorg skrev:
1700$ är inte så dyrt för detta paketet
det blir ju runt 15 lakan med "moms", är det så billigt?! Man får ju den för 13 lakan med kit-objektiv på Pixmania
Brorsan har den och jag vill ha en....
Canon EOS 350D ;)
Bestämde mig för D200 i torsdags men när jag skulle beställa den på Dustin var minnet i paketet slut. :x Kommer in i mitten av nästa vecka. Då har den nya modellen kommit oxå så då kan man se vad det är för ngt.
Nu har jag känt på en D200. Har fan stånd fortfarande. :e Prutade nästan 4000:- i butiken men det känns ändå för långt ner till Dustins pris. Kan det vara värt 2200:- att köpa i butik? Ev. är det ett snabbare minne med i butiken.
Nicrosoft skrev:
Kan det vara värt 2200:- att köpa i butik? Ev. är det ett snabbare minne med i butiken.
Det tycker jag, lite gränsfall kanske. MEN, det skulle vara pga någon av följande två anledningar:
Det är en bra lokal butik som du tycker är bra och vill stödja.
Det är en icke-lokal butik som du ändå tycker är så bra att du vill stödja den. Du kanske fick grymt bra bemötande och kunde ställa massa dumma frågor och få bra svar ändå :)
...det där med att det skulle vara "säkrare" att köpa i butik än via postorder tycker jag inte gör något. Jag menar, vissa vill inte beställa känsliga grejjer för dom tror det ska gå sönder via posten. Risken är väl kanske stor, men jag har beställt massa grejjer och aldrig fått nåt trasigt.
Om du nu ändå tycker att du vill beställa via nätet. Dustin, har dom verkligen bra priser!? Sist jag kollade efter något var det rätt mycket dyrare där. På t ex Pixmania eller Webhallen har dom grymma priser. Fast du kanske har tidigare bra erfarenhet av Dustin som punkt 2 ovan :)
Visst var de trevliga där men det är inte ngn lokal butik.
Dustin har ett paket med Hus, objektiv, 2Gb minne och en väska för 18800:- Billigare har jag inte hittat den någonstans. Leta gärna ;) Det står inte på Dustin vad det är för hastighet på minnet så skillnaden kan krympa ngt om det är ett snabbbare minne på expert. (det var ett III)
Kör hårt, Nicro! Jag hade aldrig ett tvåtusen extra för att köpa i butik, tror jag. Såvida de inte skickar med en gratis försäkring. Sa de något om det? Dustin kanske erbjuder försäkring också.
Men det låter som att Dustin är givet.
silfver skrev:
Kör hårt, Nicro! Jag hade aldrig ett tvåtusen extra för att köpa i butik, tror jag. Såvida de inte skickar med en gratis försäkring. Sa de något om det? Dustin kanske erbjuder försäkring också.
Kollade lite snabbt och det verkar vara ett riktigt bra pris faktiskt, hittade detta , men då är det ju utan objektiv.
Det där med försäkring förresten. Det är väl ändå onödigt? Ingår väl nån sorts prylförsäkring i hemförsäkringen? Det är väl bara för att butikerna ska tjäna lite extra, de tjänar säkert ganska skapligt på att sälja sådana där försäkringar. Elgiganten försökte prångla på mig en sådan, först frågade försäljaren, sedan hon i kassan och sedan killen på lagret :)
Angående försäkrings så har jag lagt några tusen för att försäkra mina grejer. Rätt skönt att lägga 100 spänn i självrisk ifall jag skulle råka tappa kameran i sjön. Hemförsäkringen täcker bara stöld typ. Försäkringen jag har (SOLID) täcker allt. Allt förutom ovarsamhet tror jag. T.ex. ifall jag skulle glömma den ute på gräsmattan och det börjar regna.
Hur som helst, en försäkring tycker jag är en väldigt smart investering. Det kan ju bli dyrt annars!
silfver skrev:
Försäkringen jag har (SOLID) täcker allt. Allt förutom ovarsamhet tror jag. T.ex. ifall jag skulle glömma den ute på gräsmattan och det börjar regna.
Hmm... är det inte en "drulleförsäkring" också!? Den jag skulle fått på elgiganten täckte precis allting, jag kunde tappa den i backen och komma tillbaka med den i delar och få en ny bara rakt av :)
Danny skrev:
Hmm... är det inte en "drulleförsäkring" också!? Den jag skulle fått på elgiganten täckte precis allting, jag kunde tappa den i backen och komma tillbaka med den i delar och få en ny bara rakt av :)
kan säga att det är bullshit..
De säger så för att kunna sälja något onödigt!
Min flickvän har en ixus I zoom som fått felet E18 (optiken åker inte in) och försäkringsbolaget kom fram till att det är bucklor på kameran och hon blir utan ersättning..
PÅ EN KAMERA SOM INTE ENS ÄR EN VECKA GAMMAL!!!
snacka om att hon lika gärna kunde ta pengarna å slänga dem i sjön...
Nu var iofs jag den som tog tag i det och letade upp lite på internet och hittade https://www.e18error.com där det stod lite trevliga saker som gick att använda.
Så nu får hon en ny, efter ett jäääävla liv med försäkringsbolaget (If) ...
Så, om man kan så ska man ringa sitt eget bolag och fråga om det finns något för sin utrustning.. INTE via elgiganten, power, on-off eller nått sånt.
jofawe skrev:
kan säga att det är bullshit..
De säger så för att kunna sälja något onödigt![...]
Så, om man kan så ska man ringa sitt eget bolag och fråga om det finns något för sin utrustning.. INTE via elgiganten, power, on-off eller nått sånt.
Ja... jag skrev ju att det verkade vara bullshit :) ...speciell försäkring är nog en klass för sig ja, kanske sådan Silfver har då, Solid.
Nicrosoft! Har du fått kameran än då!? Nyfiken på en hands-on review :) Jag tycker Nikon-kamerorna är ganska sköna, ända från D50'n, fast den är lite liten iofs :)
De har inte fått in minnet än. :x Det kan ju var bra att vänta till i morgon och se vad den nya kameran är för ngt dessutom.
Nicrosoft skrev:
De har inte fått in minnet än. :x Det kan ju var bra att vänta till i morgon och se vad den nya kameran är för ngt dessutom.
absolut... eftersom den är ny, så är det säkert ny och fin teknologi där... tänk om det t ex vore inbyggd bildstabilisering...
eller så är det ingen inbyggd stabilisering för att de vill kräma ur så mycket pengar ur objektiven som möjligt.. kanske?
Den silvfer har verkar vettig.. dock är solid jäkligt struliga..