DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg
jofawe skrev:
Jag lyckades med konststycket att sumpa mitt minneskort när jag tappade kameran i marken igår på östersjöfestivalen.. Kortet åkte ur och försvann.. Så jag började leta.. I 2 timmar.. Anledningen: korten från min brorsons dop låg på det, sånt vill man inte bli av med. Så när de började städa vid öltälten och folk går hem.. Så säger jag till en städare om hon ser de kan hon väl säga till..
Då visar det sig att någon hittat det, ett sc-kort, på marken och lämnat in det i baren och sagt till vakter att hon hittat det.... Lätt att jag blev glad.. Att det fortfarande finns hederliga människor är underbart.. Tack, vem du nu är!
(Kameran funkar.. låter lite lustigt dock... erhm...)
Vilken tur!! Bra att det finns hederligt folk ja, man vet ju vad som skulle kunna finnas på ett kort själv, usch ja. Men kameran verkar klara sig bra också... robust modell :)
JjofaweMedlem sedan mars 20062 194 inlägg Ja man får ju hoppas att man själv är hederlig och vänlig någon dag belönas..
=)
Här är lite bilder från dopet utav min brorson, Noah Alexander Franksson
bassebhu skrev:
Schyssta pattar.
Tack. Jag har gjort dom själv
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inläggNärkontakt av tredje graden
LaspMedlem sedan juli 200012 978 inläggHar du undervattenshus eller en Olympia vattentät kamera?
Lasp skrev:
Har du undervattenshus eller en Olympia vattentät kamera?
varken eller, jag höll kameran mot akvarieglaset :)
SurfarenMedlem sedan aug. 2003627 inlägg
Danny skrev:
Närkontakt av tredje graden
Vilken läskig... Ser nästan ut som en specialutrustad rysk före detta arméhelikopter. :)
Surfaren skrev:
Vilken läskig... Ser nästan ut som en specialutrustad rysk före detta arméhelikopter. :)
:e bra fantasi :) ...men jodå, den har ju lite samma kroppsform, tar man bort fenorna på sidan och tänker sig ett rotorblad i huvvet så är det nog bra likt en Apache-helikopter t ex :)
tydalMedlem sedan juni 20034 013 inläggNu har jag fått tag i IR-filter till mitt objektiv, så jag kan visa hur samma motiv (Västerås Stadsbibliotek i det här fallet, sett från mitt vardagsrumsfönster) ser ut dels som vanlig svartvit bild och dels i endast infrarött ljus.
Min EOS 20D har ganska starkt IR-spärrfilter, så det fick bli ISO-800 och f/4 i fyra sekunder. Autofokus och ljusmätning fungerade inte alls med IR, så allt fick ställas in manuellt.
PhorpherMedlem sedan feb. 20002 300 inläggJahapp, har några hyffsade bilder tagna med mitt 70-200 F4 L nu. Börjar med ett lejon.
Lasse HMedlem sedan aug. 20051 506 inlägg
Phorpher skrev:
Jahapp, har några hyffsade bilder tagna med mitt 70-200 F4 L nu. Börjar med ett lejon.
Verkar ju vara en skarp glugg.... (y)
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inläggPostar lite foton från allsång på Skansen idag... Eric Gadd, Orup, Agnes och Lundin och slutligen avtackningen...
mrhazeMedlem sedan juli 2002252 inläggTestar min nya Nikon D50... funderar att byta till en Canon Powershot S3 IS då denna är för stor och klumpig samt saknar LCD/TFT sökare.
mrhaze skrev:
Testar min nya Nikon D50... funderar att byta till en Canon Powershot S3 IS då denna är för stor och klumpig samt saknar LCD/TFT sökare.
snyggt! jaså ska du byta från en systemkamera till en S3'a?! Förstår dig iofs, jag har själv en S3'a och de där fotona ovan är tagna med den. Smidig kamera tycker jag, väldigt mångsidig. Inte lika bra bildkvalitet som en systemkamera iofs, men tillräckligt bra tycker jag.
blåjeansMedlem sedan sep. 2005849 inläggPelare
Jag tror inte jag postat denna förut iaf...
JjofaweMedlem sedan mars 20062 194 inlägg
mrhaze skrev:
Testar min nya Nikon D50... funderar att byta till en Canon Powershot S3 IS då denna är för stor och klumpig samt saknar LCD/TFT sökare.
Ska vi byta rakt av? ;)
Detta är från min ölprovarkväll med mig själv...
Från vänster: Holländskt, Japanskt, Tjeckiskt, Brasilianskt, Franskt och Tyskt
SurfarenMedlem sedan aug. 2003627 inläggBugg.
Bilden som du har bifogat är för stor. Den maximala storleken för den här filtypen är 1200 x 1600. Din fil är 1600 x 533.
1200 x 1600? Jag trodde nog att 1600 x 1200 vore mer normalt... Nu får ni nöja er med en extremt nerskalad bild.
@ Surfaren
Mmm... Sao Miguel.
Där har jag också varit,
och nu när jag ser din bild längtar jag dit igen. (y)
När jag åkte upp till den här sjön hamnade jag mitt
i världens dimma. Såg knappt handen framför mej...