webForumDet fria alternativet

Dagens Bild Juni 2006

Fotografering

185 svar · 11 612 visningar · startad av blåjeans · sida 6 av 10

Frågan, av blåjeans

Det verkar inte varit någon som startat tråden innan så jag gör det nu.

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan sep. 2005849 inlägg

Danny skrev:

aha... där har vi en liten anledning till att använda kompaktkamera, då kan man köra ljudlöst... ;) :birp

Nähä, det går allt med riktiga kameror också. ;) Jag har några bilder på en jättesöt igelkott som jag till och med tog med blixt, men jag har den inte på min dator för tillfället... :)

Peeer skrev:

Olle kryper och Emrik rullar ner för slänten.

Mysig bild, synd bara att du har halshuggit morfar/farfar. :OO

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

På begäran... mera vatten :)

Vattendroppar i det fria 2.jpg
Medlem sedan mars 20062 194 inlägg

vad är det för konstigt vatten danny?

Medlem sedan dec. 20041 043 inlägg

silfver skrev:

Det spelar ingen roll när du tagit bilden. Posta den ändå. :)

Kungliga Hufvudstaden

stockholm.jpg

jofawe skrev:

vad är det för konstigt vatten danny?

en fontän, det där är precis när vattnet vänder, därför det är som en stråle i ena "änden" och droppar i andra... taget med 1/500 sekund, så därför ser det lite konstigt ut :)

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Anders

Jag fick en bild på Anders när han sitter och läser en bra bok. :)

060506_anders.jpg
Medlem sedan juli 20031 505 inlägg

Tyvärr inga bra bilder men kul att man har fått sett den i all afall. :)

060608_film1_X_27.jpg060608_film1_X_33.jpg

Söderlund skrev:

Tyvärr inga bra bilder men kul att man har fått sett den i all afall. :)

det var väl ganska fräcka bilder... den första tyckte jag om speciellt... förstår inte hur du gör för att få sådan "lummig" känsla på många av dina bilder, något filter?

Medlem sedan juli 20031 505 inlägg

Nej, inget köpt filter, man skulle kunna säga att det är ett naturligt filter, i det här fallet, gräs. :)
Man kan ha vad som helst, nästan i alla fall, mellan sig och motivet, gräs, blommor, löv, barr m.m. :)

Söderlund skrev:

Nej, inget köpt filter, man skulle kunna säga att det är ett naturligt filter, i det här fallet, gräs. :)
Man kan ha vad som helst, nästan i alla fall, mellan sig och motivet, gräs, blommor, löv, barr m.m. :)

aha... spännande... tror inte jag provat det nångång, fokusera mellan grässtrån el motsv... måste vi prova nån dag... tack för tipset

Idag råkade jag passera grymmaste lupinfältet, där var det livat kan jag lova, massor med humlor och fåglar... riktigt härligt! kändes som sommar, plockade en sommarbukett och har på bordet nu!

lyssna på ljudet där också:
http://dannesholk.se/temp/filer/SDR_0004.mp3

Lupinfält_humla.jpgLupinfält_närbild.jpgLupinfält.jpg

Lövgroda

Hehe, den här tycker jag är lite kul.

Anders och jag hade gått flera timmar i regnskogen för att hitta en lövgroda - utan resultat. Det regnade (konstigt nog i regnskogen) hela tiden och vi var dyngsura. Men när vi kommer tillbaka till vårt hostel så får vi se den här grodan, som ligger ovan på ett eluttag under taket i entrén. Haha. :e

060511_lovgroda.jpg
Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Svängde förbi systemet nyss då det inte brukar vara så mycket folk vid den här tiden. Dock var parkeringen till Coop proppfull.

Eftersom jag inte är så ofta ute på krogen och systemet så känner inte folk igen mig, så att visa leg håller fortfarande i sig. Samt att att ha det i handen går snabbare än att ha det i nåt trångt fack i plånboken.

När jag fick tillbaka legget så fick jag även en liten burk med, tja jag vet inte än, men tror det är pastiller.
Jag frågade vad det var och fick tillsvar att alla som visar leg självmant får en burk.
Alltså, skulle hon fråga efter leg skulle jag inte fått någon..

Edit: Blev nyfiken på innehållet, men burken var svår att få upp i denna sommarvärme pga smått svettiga fingrar.

Smakare syrligt. Somrigt gott :h

systembolaget.jpgsystembolaget2.jpg
Medlem sedan aug. 20051 506 inlägg

Jerpa skrev:

Jag frågade vad det var och fick tillsvar att alla som visar leg självmant får en burk.
Alltså, skulle hon fråga efter leg skulle jag inte fått någon..

Undrar vad dom säger om jag visar leg frivilligt...:-)
Fyller ju 48 snart.... :)

Här är en propelleraxel till en radiostyrd helikopter...

prop.jpg

Lasse H skrev:

Undrar vad dom säger om jag visar leg frivilligt...:-)
Fyller ju 48 snart.... :)

Kan du inte visa och berätta hur de reagerade??

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Jerpa skrev:

Blev nyfiken på innehållet, men burken var svår att få upp i denna sommarvärme pga smått svettiga fingrar.

Är inte det där en sån burk som man antingen ska trycka i mitten på eller klämma i sidan för att få upp? Ser ut som non-stops hur som helst.

Snygg bild Silfver! Kan du få tag på en pilgrimsgroda också? :D

bassebhu skrev:

Är inte det där en sån burk som man antingen ska trycka i mitten på eller klämma i sidan för att få upp? Ser ut som non-stops hur som helst.

Du har så rätt! Nu när du säger det så ser jag ju på bilden under att man ska trycka, tyckte det såg ut som jag bara skulle dra upp.. jaja.. nu e burken slut iaf.

Den här tyckte om att bli fotograferad... den gick där av och an och tittade upp på mig ibland för å se om kameran gick :)

iakttagen sädessärla.jpg
Medlem sedan apr. 20051 016 inlägg

En bild ifrån förra helgens dagstur till Röros (Norge).
Kyrkan är byggd 1780, sten från golv till tak, och kyrktornet är strax över 40m högt. Syns på flera mils avstånd som en "kloss" mitt i skogen. :)

Röros.jpg

Schyst bild, Winterlord! Gillar kompositionen. :)

I dag postar jag en av mina absoluta favoriter. Jag bara älskar den här bilden... om jag får säga det själv. :r

060511_moderkarlek.jpg
265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
141 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)