webForumDet fria alternativet

Dagens Bild Januari 2006

Fotografering

293 svar · 18 591 visningar · startad av Danny · sida 15 av 15

Frågan, av Danny

Nämen, lyckades skapa en sådan här tråd trots tillståndet såhär halvfem på nyårsdagen. Tyvärr hade jag inte med kameran så nån vidare nyårsbild blir det inte, men dock en jag tog för några dagar sedan med ett häftigt ljusfenomen som blev när jag tog mot trafiken på motorvägen. Tycker det är häftigt med ljusfenomen, drömmen vore en blixt, men får öva på annat så länge...

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan sep. 2005849 inlägg

SimOnline skrev:

Solnedgång i Rinkaby. Såhär i efterhand tror jag att det kanske hade varit effektfullare utan träden, men just då kändes det som en fin inramning, eller nåt.

Nja, jag tror nog det hade blivit lite tråkigt utan träden. Det blir fina silhuetter av det!

Medlem sedan mars 20021 716 inlägg

SimOnline skrev:

Solnedgång i Rinkaby. Såhär i efterhand tror jag att det kanske hade varit effektfullare utan träden, men just då kändes det som en fin inramning, eller nåt.

Mycket fin bild och tycker också att det är bra med träden, tycker rentav det är kanon med träden.. Oerhört fint!

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

SimOnline skrev:

Där har du en riktigt snygg bild! Träden ska helt klart vara där. De ger ett skönt djup i bilden. Ska jag klaga på något så kan jag tycka att horisonten lutar lite.

SimOnline skrev:

Läckert!

Tack. :)

silfver skrev:

Ska jag klaga på något så kan jag tycka att horisonten lutar lite.

...fast det kanske den gör, det kanske är kuperat där. :) För om han skulle vrida bilden mer åt vänster så skulle träden göra att det känns som att det lutar ännu mer... tycker nog det är bra som det är jag. :)

Indie

Grafitti på ett vattenhusgrej vid Vätterstranden.

060129_indie.jpg
Medlem sedan okt. 2004111 inlägg

blåjeans skrev:

Hehe, han/hon verkar ha haft roligt iaf!! :L

De kan du ge dig på :bire

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

silfver skrev:

Grafitti på ett vattenhusgrej vid Vätterstranden.

Det är ett pumphus! Pumpar vatten från Vättern till kanalen i Liljeholmsparken så Rocksjön inte slammar igen...

Sen rinner det vidare till Munksjön och sen Vättern igen - tala om kretslopp! :e

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Stjärnborg skrev:

Var ute med brorsan och hans hundvalp för ett par dagar sedan. Vilken spjuver det var :P

En fråga ang slutare o bländare. Har själv en svart hund men tycker det är svårt att knäppa i snö.. Några tips?

:stefan: skrev:

Det är ett pumphus! Pumpar vatten från Vättern till kanalen i Liljeholmsparken så Rocksjön inte slammar igen...

Sen rinner det vidare till Munksjön och sen Vättern igen - tala om kretslopp! :e

Oj, vad du kan!! :e Kul att veta det då, jag har faktiskt undrat lite ibland...

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Idag hade jag problem med internet och fick dra fram detta. Inte lite nostalgiskt!!! :)
info

USR Courier 01.jpg
Medlem sedan okt. 2004111 inlägg

Jerpa skrev:

En fråga ang slutare o bländare. Har själv en svart hund men tycker det är svårt att knäppa i snö.. Några tips?

Som du säger fota i snön med väldigt rörliga mål är asjobbigt :S det beror ju så mycket på vad för slags väder det är ute. Själv brände jag relativt många kort innan jag fick in en hyfsad inställning för just den dagen.

Platsen var i en park med relativt mycket skugga. Körde f 5,6 1/250 och vitbalansen inställd på molnigt. Dock inte den bästa inställningen på rörlighet men stillbilder tyckte jag det gav en bra kontrast i snön. Bilden jag la upp ovan är dock hårt uppjobbad i svärtan han är inte riktigt så svart men tyckte det gjorde mycket på bilden.

Här är en annan bild från dagen utan bearbetning i PS enbart förminskat bilden.

Jessie_20060121_0 (1)web.jpg
Medlem sedan feb. 20011 198 inlägg

IT-avdelningens matvanor. :)

Bild(6).jpg

Riddare

Lite mer konst.

060129_riddare.jpg
Medlem sedan apr. 20013 480 inlägg

februari...

270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
141 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)