Nämen, lyckades skapa en sådan här tråd trots tillståndet såhär halvfem på nyårsdagen. Tyvärr hade jag inte med kameran så nån vidare nyårsbild blir det inte, men dock en jag tog för några dagar sedan med ett häftigt ljusfenomen som blev när jag tog mot trafiken på motorvägen. Tycker det är häftigt med ljusfenomen, drömmen vore en blixt, men får öva på annat så länge...
Satte blixten på slow-sync. Slutartiden blev på gränsen till lång eftersom jag inte hade ett stativ. Det ger i alla fall lite liv och rörelsen till skillnad från om man bara göra full blixt. :)
Årets allra första foto fick bli ett grässtrå! Var ute och plåtade lite snö i dag och det var lätt årets bästa promenad hittills! ;) Ne, men allvarligt. Förra årets också. Hur mysigt som helst. Inte en människa ute. Bara jag, kameran och snö. :)
Satte blixten på slow-sync. Slutartiden blev på gränsen till lång eftersom jag inte hade ett stativ. Det ger i alla fall lite liv och rörelsen till skillnad från om man bara göra full blixt. :)
Tackar! :)
Jag har en Nikon D70 med en SB-800 som vid tillfället är riktad i 45 graders vinkel mot taket och med en diffusor monterad. Slutartiden är 6 sekunder och bländaren är 6.3. Ett stativ hade inte skadad med tanke på att jag med all säkerhet inte var helt nykter när bilden togs.
Schysst bilder. Gillar speciellt Potetas fyrverkeribilder (från andra tråden också) samt iskall väntan här...
Kallt är det minsan!! Men det brinner bra ändå, det är nämligen som såhär att bryggeriholmen i Gnesta brinner!!! ...huga... anlagt tror dom, de största husen i mitten är nerbrunna...
Oj!! Det var värst... vilken brasa. :l Alltid lite otäckt när nåt brinner sådär. Men det kan ju bli spännande bilder. ;)
Dom funderar på att bygga hotell där, eller var det bostäder kanske... men ägaren vill inte sälja... sååå... nu är det möjligtvis så att någon tagit tag i problemet! :OO ...visst blir det spännande foton... tittade mer i kameran än direkt på branden kan jag säga... :)