webForumDet fria alternativet

Dagens Bild Januari 2006

Fotografering

293 svar · 18 591 visningar · startad av Danny

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg
Frågan#1

Nämen, lyckades skapa en sådan här tråd trots tillståndet såhär halvfem på nyårsdagen. Tyvärr hade jag inte med kameran så nån vidare nyårsbild blir det inte, men dock en jag tog för några dagar sedan med ett häftigt ljusfenomen som blev när jag tog mot trafiken på motorvägen. Tycker det är häftigt med ljusfenomen, drömmen vore en blixt, men får öva på annat så länge...

bilmotljus i snöyra.jpg
Medlem sedan aug. 2003627 inlägg

Här ett av de sista fotona från 2005.

snowtrees.jpg
Medlem sedan aug. 20011 946 inlägg

Satte blixten på slow-sync. Slutartiden blev på gränsen till lång eftersom jag inte hade ett stativ. Det ger i alla fall lite liv och rörelsen till skillnad från om man bara göra full blixt. :)

DSC_0742.JPG
Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Grässtrå

Årets allra första foto fick bli ett grässtrå! Var ute och plåtade lite snö i dag och det var lätt årets bästa promenad hittills! ;) Ne, men allvarligt. Förra årets också. Hur mysigt som helst. Inte en människa ute. Bara jag, kameran och snö. :)

060101_stra.jpg
Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

dahlgren skrev:

Satte blixten på slow-sync. Slutartiden blev på gränsen till lång eftersom jag inte hade ett stativ. Det ger i alla fall lite liv och rörelsen till skillnad från om man bara göra full blixt. :)

Sanslöst läckert. (y)

1. Vad har du för kamera?
2. Vilken slutartid?

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Får väl bli ett fyrverkeri till då.

IMG_1917.jpg
Medlem sedan aug. 20011 946 inlägg

m_soderlund skrev:

Sanslöst läckert. (y)

1. Vad har du för kamera?
2. Vilken slutartid?

Tackar! :)
Jag har en Nikon D70 med en SB-800 som vid tillfället är riktad i 45 graders vinkel mot taket och med en diffusor monterad. Slutartiden är 6 sekunder och bländaren är 6.3. Ett stativ hade inte skadad med tanke på att jag med all säkerhet inte var helt nykter när bilden togs.

Medlem sedan sep. 2005849 inlägg

Det snöade så mycket igår så det blev inga fyrverkeribilder. Men däremot en massa snöbilder idag. :)
Grått och ruggigt var det... men UNDERBART!!!

nypon.jpg

Kotte

blåjeans skrev:

Det snöade så mycket igår så det blev inga fyrverkeribilder. Men däremot en massa snöbilder idag. :)
Grått och ruggigt var det... men UNDERBART!!!

Visst var vädret underbart i går! Jag var nog ute i två timmar ensam i snön. Det var kanon. :) Skönt att gå av bakfyllan också... :OO

Här är två bilder till från i går. Jag kunde inte bestämma mig för svartvitt eller färgat. Vilken tycker du?

060101_kotte.jpg060101_kotte_sv.jpg
Medlem sedan juli 2001728 inlägg

silfver skrev:

Visst var vädret underbart i går! Jag var nog ute i två timmar ensam i snön. Det var kanon. :) Skönt att gå av bakfyllan också... :OO

Här är två bilder till från i går. Jag kunde inte bestämma mig för svartvitt eller färgat. Vilken tycker du?

Svartvitt helt klart! :)

Och idag blir det nog också riktigt härligt, solen tittar ju fram och så all denna snö!!

Jag håller med tronez - de är fina båda två, men det svartvita var nog snäppet över... :)

Här kommer en till bild från igår.

ruggigt.jpg
Medlem sedan nov. 200516 inlägg

Årets första bild kommer från nyårsfesten

IMAG0046.jpg
Medlem sedan okt. 2005787 inlägg

silfver skrev:

Jag tycker färgat..

Medlem sedan juni 2005196 inlägg

Även jag har varit ute och traskat i snön.
Den här stackarn stod och frös i Rosariet i Jönköping.

DSCF5891.jpg
Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

När det är -7°C så får tåget gärna komma i tid. Resecentrum i Trollhättan, idag vid 10:58.

wf_iskallavvaktan.jpg

Schysst bilder. Gillar speciellt Potetas fyrverkeribilder (från andra tråden också) samt iskall väntan här...

Kallt är det minsan!! Men det brinner bra ändå, det är nämligen som såhär att bryggeriholmen i Gnesta brinner!!! ...huga... anlagt tror dom, de största husen i mitten är nerbrunna...

bryggeriholmenbrand.jpg

Danny skrev:

bryggeriholmen i Gnesta brinner!!!

Oj!! Det var värst... vilken brasa. :l Alltid lite otäckt när nåt brinner sådär. Men det kan ju bli spännande bilder. ;)

blåjeans skrev:

Oj!! Det var värst... vilken brasa. :l Alltid lite otäckt när nåt brinner sådär. Men det kan ju bli spännande bilder. ;)

Dom funderar på att bygga hotell där, eller var det bostäder kanske... men ägaren vill inte sälja... sååå... nu är det möjligtvis så att någon tagit tag i problemet! :OO ...visst blir det spännande foton... tittade mer i kameran än direkt på branden kan jag säga... :)

JAG VILL OCKSÅ ÅKA PULKA!!!!!! :e

action.jpg

Steg

I söndags så blev jag tvungen att fly från snön in på en läkare uppe vid Tords fotbollsplaner. :p

060101_steg.jpg
391 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
132 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
255 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)