Tog en promenad runt en av sjöarna i staden idag.
Tyckte den här så annars fula tanken blev ganska tjusig
och spännande i eftermiddagssolen.
Dagens Bild November 2005
146 svar · 8 579 visningar · startad av Dryden · sida 7 av 8
Frågan, av Dryden
...och som ni ser är det inte ens dagens bild, utan en sen oktoberbild. ;) Förövrigt min första leksession med mitt nya tele/makro (Sigma 70-300mm). Dra inte för stora växlar, eftersom den genomgått lite finlir i Photoshop med kantskärpa, bland annat.
Läs frågan i sin helhet →Här kommer den första bilden från Dreamhack!
"Ännu en hockeybild..."
Kunde inte låta bli, fotade SSK-HV71 idag! Härlig vändning av Hv :e
Underbart!
[AMD]Zmaster: Schyst bild! Är det inte Pelle G på bilden? Söt min han hade.
Jag fortsätter med bilder från Dreamhack. Jag och mina polare var bland de första som kom in så då passade jag på att springa upp till nödutgången och plåta en översiktsbild. Rätt mycket plats. :e
silfver skrev:
[AMD]Zmaster: Schyst bild! Är det inte Pelle G på bilden? Söt min han hade.
Jag fortsätter med bilder från Dreamhack. Jag och mina polare var bland de första som kom in så då passade jag på att springa upp till nödutgången och plåta en översiktsbild. Rätt mycket plats. :e
Tack, visst är det Pelle :e
Danny skrev:
Det här är lite nostalgi. Ett foto från mitt gamla rum hos föräldrarna när jag var liten och man höll på med datorer som allra mest. Kan ni räkna hur många datorer det är på bilden och vad det är för några?! :)
Härliga datorer, kanske inte så trevligt med ett dagsfärskt lik liggandes på golvet dock. Hoppas att du lade den i närmaste kompostlåda du såg. :moose
Åkte till Stockholm förra veckan för att lyssna på ett föredrag med Anders Hallgren, Sveriges mest kända hundpsykolog. 10 meter från lokalen hittade vi sen denna reklamskylt... ;)
Nu kommer tåååget...
Usch vad inaktiv man har varit med fotandet det sista. Men det är inget kul att fota med coolpixen. :l Men snart har jag en D70!! Wohoo!! Då ska ni få se på bilder igen, vare sig ni vill eller ej. Mohaha... :e
Det är kul när man känner igen platserna som ni fotograferar i från! Då tänker jag främst på hallanders och blåjeans. :) Oljebron och piren. Kanonbilder! (y)
silfver skrev:
Det är kul när man känner igen platserna som ni fotograferar i från! Då tänker jag främst på hallanders och blåjeans. :) Oljebron och piren. Kanonbilder! (y)
Va, känner du inte igen hundbajset? :P
Nej, men jag håller med, kul att känna igen DH-lokalen också. Satt själv inte så långt från den plats där du tog bilden, fast 2001 då. :)
Titta vad fint vi har det här i Jönköping. :)
silfver skrev:
Ja visst är det trevligt! :) Jag tänkte inte på att det andra också var en "lokal bild" men snygg var den! Har nog inte sett den där tanken, eller också har jag inte tänkt på det... Men så är jag ju inte inföding, så det är okej. :OO
medialabs skrev:
Härliga datorer, kanske inte så trevligt med ett dagsfärskt lik liggandes på golvet dock. Hoppas att du lade den i närmaste kompostlåda du såg. :moose
:e mmm... kanske skulle behövts du, vi spelade rätt hårt där. Ligger på golvet och försöker mecka med något.
Datorerna är från vänster. PC, Amiga 500, PC, MSX SVI 728, C64. Riktiga grejjer det! :)
Dreamhack - Överblick
Det är väl den här bilden alla väntat på! Nersläckt lokal, nästan 6000 nerds. Tänk dig att du bara ser hälften av alla skärmar på den här bilden. ;)
Igår hälsade jag på en bekant som är kock, skapligt gott var det!!
Fruset
Idag tog jag en tur i Dunkehalleravinen i Jönköping.
Det fanns mycket fina träd och buskar klädda i snö och is att titta på där.
Beata vill inte vara med på bild...
Liten by nedanför braehus (strax norr om gränna) fotat från ett par kilometers avstånd. Knappast något mästerverk, men ändå :)
Peeer skrev:
Liten by nedanför braehus (strax norr om gränna) fotat från ett par kilometers avstånd. Knappast något mästerverk, men ändå :)
Röttle?

![[AMD]Zmasters avatar](/av/3411.gif)