Systersonen! :bire
Dagens Bild November 2005
146 svar · 8 579 visningar · startad av Dryden · sida 4 av 8
Frågan, av Dryden
...och som ni ser är det inte ens dagens bild, utan en sen oktoberbild. ;) Förövrigt min första leksession med mitt nya tele/makro (Sigma 70-300mm). Dra inte för stora växlar, eftersom den genomgått lite finlir i Photoshop med kantskärpa, bland annat.
Läs frågan i sin helhet →Var på SSK-DIF idag och nya bilder.. Gillar den här lite extra av de jag tog..
Min son Vide. Här åtta dagar "gammal" :)
Det kryllar ju av smått på wF! :)
ja.. den där nedrans "Gudrun".. :)
silfver skrev:
Är det hångeltungan, eller vad menar du? ;)
Näe. Det är det inte. Fin tjej på bilden bara :)
Vättern
Danny skrev:
Näe. Det är det inte. Fin tjej på bilden bara :)
Jag kan bara hålla med. :)
En bild från dagens fotosession.
Minne från förr
silfver skrev:
Riktigt snygg bild!! (y)
Danny skrev:
Minne från förr
Förlåt, men den ser ju faktiskt helt speedad ut!!! :L
Novemberdimma
silfver skrev:
Jag kan bara hålla med. :)
Jag blir så arg! Eller snarare ledsen... ja eller besviken... tycker det är så orättvist...
Varför får du bo i Jönköping och ta såna underbara bilder och se Hv71 lira varje hemmamatch :q
x( x(
Jönköping - Sveriges bästa stad
Hv71 - Sveriges bästa lag
Silfver - Sveriges lyckligaste fotograf
En bild från dagens fotosession - Sveriges vackraste bild idag tagna bild från Vättern.
min älskade hund cavall, igen :f
'[AMD skrev:
Zmaster']Jag blir så arg! Eller snarare ledsen... ja eller besviken... tycker det är så orättvist...
Varför får du bo i Jönköping och ta såna underbara bilder och se Hv71 lira varje hemmamatch :q
x( x(Jönköping - Sveriges bästa stad
Hv71 - Sveriges bästa lag
Silfver - Sveriges lyckligaste fotograf
En bild från dagens fotosession - Sveriges vackraste bild idag tagna bild från Vättern.
Wow, tackar! Jag tar med mig stativet nästa gång så får vi se hur det blir då.
Du får gärna komma hit och plåta med mig om du vill. Inte ska du känna dig orättvist behandlad. *krama om* :) För övrigt så har jag bara gått på två hemmamatcher än så länge.
blåjeans skrev:
Riktigt snygg bild!! (y)
Tack. :)
En bild från min verklighet.
3 st kina hojar för ca 8000kr styck, 125cc 4takt och j*kligt roliga att köra :)
Choklad är gott det. Var på shoppingrunda förra veckan :)
Nu är det svalt och skönt i Borås...
Birdie
Den här lilla fågeln flög in i mitt vardagsrumsfönster för en liten stund sedan. Den dog nästan omedelbart, stackaren. Någon som vet vad det är för art? Det var massor av dem i trädgården.
Är det kanske en fyllekaja? :OO
silfver skrev:
Den här lilla fågeln flög in i mitt vardagsrumsfönster för en liten stund sedan. Den dog nästan omedelbart, stackaren. Någon som vet vad det är för art? Det var massor av dem i trädgården.
Ser ut som en sidensvans, speciellt med tanke på tofsen på huvudet.
silfver skrev:
Är det kanske en fyllekaja? :OO
Visst är det en sidensvans, precis som :stefan: sa. Samtidigt är det mycket möjligt att det är en fyllekaja också, för sidensvansar festar ofta på gamla jästa rönnbär, äpplen och annat. Man ser dem ofta i stora flockar i trädgården när de flyger söderut på hösten. Många sidensvansar dör faktiskt av alkoholförgiftning eller flyger in i fönster när de är på lyset. :OO Mer om sidensvansar (SOF)
Silfver, vad var det förresten för blå kristaller du fotograferade för några dagar sedan? :q

![[AMD]Zmasters avatar](/av/3411.gif)