webForumDet fria alternativet

Canons pengarna tillbaka-kampanj

Fotografering

19 svar · 1 587 visningar · startad av silfver

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg
Frågan#1

Är det någon här som nyligen köpt ett Canon-objektiv och utnyttjat deras pengarna tillbaka-kampanj?

Läs mer om den på Scandinavian Photo.

Jag funderar på att köpa ett Canon EF-S 60/2,8 Makro och då får jag ju 450 kr rabatt. Det är ju skitbra. Då kan jag få det objektivet för nästan 3000 kr på Fotokungen.com ( :P ).

Någon som prövat det här? :)

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Jag har inte prövat detta erbjudande, men utifrån vad jag kan förstå, är det bara att köra på och köpa objektivet för dig. :) Du kan ju alltid kolla med Canons svenska hemsida, om du vill vara helt säker.

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Jag ska väl få igen kring 900 kr totalt, men jag väntar till slutet av året, då jag vet om jag ska köpa något mer (har köpt blixt och Macrot). Det trista är att man ska klippa sönder kartongerna för att skicka med koderna, förutom kupongerna man fick med i kameralådan.

http://www.canonextrapromotion.com/

CyberPet skrev:

Jag ska väl få igen kring 900 kr totalt, men jag väntar till slutet av året, då jag vet om jag ska köpa något mer (har köpt blixt och Macrot). Det trista är att man ska klippa sönder kartongerna för att skicka med koderna, förutom kupongerna man fick med i kameralådan.

Ja, det är ju det. Men det är ju värt att klippa lite i kartongen för att tjäna 450 spänn (eller mer) eller hur? :)

Men det var tur du sa det, det är ju lika bra att vänta tills december med att skicka iväg sakerna ifall man bestämmer sig för att köpa mer grejer. :)

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Synd att det bara gällde tillbehör, skulle vilja byta upp min Canon kamera :(

Alltså, nu blir jag lite smått knäpp här. Har läst hundra gånger på hemsidan:

Det står klart och tydligt:

3. Fyll i anmälningsblanketten som finns på vår webbplats https://www.canonextrapromotion.com

Men vart är blanketten? Jag ser ingen!

Kan nån hjälpa mig?

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Är det inte formuläret som finns längst ner på samma sida?

/r Det var det inte. :r

Haha, okej. Nu har jag fått hjälp från Canons supportdisk. :)

Först blev jag tillbedd av tjejen som hjälpte mig att gå in på http://www.canonextrapromotion.com. Men då förklarade jag att man inte hittar någon blankett där. Då får jag höra att hon tycker att sidan är lam. Hehe.

Hm. Efter att ha blivit tillbedd att vänta i cirka tio minuter så kommer svaret. När man valt land, så ska man trycka på knappen Nästa. Och så Nästa igen. Osv. Där är blanketten till slut.

Herregud. Snacka om undangömd! Tur att jag hittade den i alla fall. :)

Så nu vet ni hur ni skall gå tillväga ifall ni ska fixa lite pengar tillbaka. (y)

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

silfver skrev:

Hm. Efter att ha blivit tillbedd att vänta i cirka tio minuter så kommer svaret. När man valt land, så ska man trycka på knappen Nästa. Och så Nästa igen. Osv. Där är blanketten till slut.

Årets mest användarovänliga lösning?

Web-Tor skrev:

silfver skrev:

Årets mest användarovänliga lösning?

Mjo. Eftersom sidan uppdaterades när man valde Sweden så uppfattade åtminstone jag att Nästa-knappen hade samma funktion. Användarovänligt eller ej, nu hoppas jag att jag har allt som behövs för att få pengarna tillbaka bara.

CyberPet skrev:

Det verkar som om de skjutit upp sista datumet ett år!

canonextrapromotion.com skrev:

S. Kampanjen för Canon objektiv och tillbehör startar den 15 mars 2005 och slutar den 31 december 2006. Anmälningar tas emot senast den 31 januari 2006.

Då kan man ju lugnt vänta ett år med att skicka in, om man inte har bråttom med att få tillbaka pengarna. Jag lär köpa ett par canon-gluggar till inom ett år. :)

Medlem sedan sep. 2005406 inlägg

silfver skrev:

Det verkar som om de skjutit upp sista datumet ett år!

canonextrapromotion.com skrev:

S. Kampanjen för Canon objektiv och tillbehör startar den 15 mars 2005 och slutar den 31 december 2006. Anmälningar tas emot senast den 31 januari 2006.

Då kan man ju lugnt vänta ett år med att skicka in, om man inte har bråttom med att få tillbaka pengarna. Jag lär köpa ett par canon-gluggar till inom ett år. :)

Förstod inte riktigt det där. Kampanjen fortgår till sista dec -06, men man måste beställa senast sista jan..?

fridan skrev:

Förstod inte riktigt det där. Kampanjen fortgår till sista dec -06, men man måste beställa senast sista jan..?

Nu när du säger det så förstår inte jag heller riktigt. Vad menar de med "Anmälningar tas emot senast den 31 januari 2006."

Någon som känner sig manad att förklara? :p

Petig som jag är så ringde jag i dag Canon igen. :)

Det var antagligen bara en felskrivning på hemsidan det där med 31 december 2006. Man kan alltså köpa de tillbehör som finns i checkhäftet fram till 31 december 2005, men man kan skicka in de till Canon ända fram till 31 januari 2006. Bara de ser att poststämpeln var satt innan. Så efter 31 januari 2006 är det alltså kört.

Göttmos. Då har vi rätat ut ett frågetecken till. Och tjejen som sitter i supporten bara måste vara världens sötaste. :f (y)

Är det någon som har prövat det här ännu? Jag skickade iväg mina papper för två veckor sen och väntar fortfarande på en bekräftelse via e-post. Jag ska få tillbaka runt 2000 kr. Hoppas de inte tar för lång tid på sig!

CyberPet, har du skickat iväg ditt än?

Jag är otålig. Jag vill ha mina pengar nu... åtminstone en bekräftelse på att det kommit fram som det ska.

NÄ, jag har inte skickat iväg något ännu. Har dessutom köpt mer prylar, så jag har visst 1300 spänn att hämta. Men det är bra att veta att de skjutit på tiden, jag har häften, men har inte orkat leta fram kvitton osv för att kopiera dem innan jag klipper sönder originalkartongerna.

CyberPet skrev:

NÄ, jag har inte skickat iväg något ännu. Har dessutom köpt mer prylar, så jag har visst 1300 spänn att hämta. Men det är bra att veta att de skjutit på tiden, jag har häften, men har inte orkat leta fram kvitton osv för att kopiera dem innan jag klipper sönder originalkartongerna.

Skjutit på tiden? :o :p

Tänkte på det... Du sa i en annan tråd att du köpt två 580 EX. Du får väl bara betalt för en? "Ett checkhäfte per hushåll" (eller liknande). Är det så illa?

Jag har två kameror också, så jag har två checkhäften. :e

CyberPet skrev:

Jag har två kameror också, så jag har två checkhäften. :e

Vill inte vara någon slags party pooper, men den här texten tolkar jag som att man bara får använda en check:

Only one Cash Back is available per person, per coupon, name or address.

Men det är ju enkelt löst genom att låta en vän, man, hustru eller liknande skicka in grejerna. Men ändå. :)

Vad jag kan se på deras hemsida så är inte datumet uppskjutet. Vart hittade du din info?

The Canon Lens and Accessory promotion starts on the 15th March 2005 and ends on the 31st of December 2005. Mail must be received no later than 31st of January 2006.

Precis, jag är ju gift liksom... :e

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
142 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)