Har nyligen börjat fotografera litegrann och skulle gärna vilja ha lite konstruktiv kritik på mina bilder. Vad är bra/dåligt, vad bör jag tänka på etc.
Bilderna är tagna med en inte alltför toppenbra kamera (Konica Minolta DiMAGE Z5) och mina redigeringskunskaper är skrala, men just nu har jag inte råd med mer :stud
Förhoppningsvis kommer det bli en EOS 350D till hösten.
Jag gillar bilderna. :) Du har blick för både komposition och färger. Jag ser att du hittar många motiv andra skulle ha bortsett från. Detta är bra. Men det går till överdrift när du även fotograferar lampströmbrytare på en vanlig vägg. Men i många andra fall är det bra att du gör så. Du har hittat en del intressanta former i träets ådringar, etc.
Klart godkänt Att hitta en vinkel och att inte centrera är en mycket bra början, men det ser ut som om du hållt på ett tag!
Här är det inte kameran som bestämmer utan fotografen.
Jag kommer inte åt den där sidan nu. Men jag har kollat på dina två bilden i dagens bild där. Dom var iaf riktigt bra tycker jag. Speciellt Örebro, den var t om väldigt bra, härlig streetkänsla. Tycker också det känns som du inte är helt nybörjare :)
Tack för alla trevliga kommentarer :) Jag tycker om att fotografera alldeles vardagliga saker, men nu när du säger det så kan jag hålla med om att ett par foton är lite överdrivna :p
Nu är sidan online igen, datorn var avstäng under ett rejält åskväder vi hade här. I eftermiddag ska jag lägga upp allt på webbhotell.
Kommentera gärna mera, all sorts kritik uppskattas :)
Nu har jag kollat. Snyggt!!!!! Många tyckte jag var riktigt bra, sköna bilder. En del var sådär så man undrade, öhhh... vad är det där?! det var i slutet nästan. Men annars så var det grymma bilder, fortsätter du sådär skulle man ju vilja prenumerera på bilderna :)
263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e