silfver skrev:
pettsson skrev:
Förvånade badare
Snyggt! Är det med det nya objektivet? :)
Jepp :)
223 svar · 10 169 visningar · startad av silfver · sida 3 av 12
Eftersom ingen inlett Dagens Bild för juni så får väl jag göra det. :) Och det gör jag med en personlig favorit. Vet inte om jag postat den innan men jag tror ingen har nåt emot att jag gör det igen. Grimasen på min bror är otrolig och jag vill poängtera att han ser ganska normal ut i verkligheten. :e Keep em coming!
Läs frågan i sin helhet →silfver skrev:
pettsson skrev:
Förvånade badare
Snyggt! Är det med det nya objektivet? :)
Jepp :)
pettsson skrev:
Förvånade badare
Diggar blicken från anden längst upp till vänster! :L
hypatia -> Kul med såna där bilder som fångar glädje så bra! :)
...... men anden längst uppe till höger är suddig. En bildbehandling vore välförtjänt........unsharp mask ?
En blomfluga på en ryssgubbe.
alandia skrev:
...... men anden längst uppe till höger är suddig. En bildbehandling vore välförtjänt........unsharp mask ?
För en gångs skull var det faktiskt avsiktligt ;) Det huvudsakliga motivet är ankungen som är skarp, resten är mest dekoration.
Östersund, från Gustavsbergsbacken.
Var på mamsens jobb idag. Hittade macro-läget på kameran då och tog bild på en välbekant dam:
magnusfeldth skrev:
Var på mamsens jobb idag. Hittade macro-läget på kameran då och tog bild på en välbekant dam:
Nope. Doesn't ring any bells. :e
Fick också ett nytt (inte fullt lika dyrt) objektiv idag :) En snabb provbild i halvtaskigt ljus utan stativ.
Var ute med hundarna.
After Work på puben
Fia skrev:
En blomfluga på en ryssgubbe.
Mycket vacker bild :birp
magnusfeldth Om du klona bort det gröna och vita i bilden skulle det bli en läcker bild.
Enligt gammal svensk tradition hade man tandvärksträd vid vägkorsningar. Meningen var att man skulle pilla med spikar eller stickor i onda tänder tills det börjar blöda. Sen skulle man spika i stickorna/spikarna i utsedd träd. Och förhoppningsvis fick trädet ta emot värken.
Den som sågar ner det trädet ska få all inspikad tandvärk. :o
Arbetsp(a)latsolycka i Drydenska palatset.
Idag bestämde sig krukväxten Greger för att den hade stått och lutat tillräckligt länge, och la sig sonika över Drydens skrivbord. Röjningsarbetet pågår fortfarande och man har nu lyckats gräva fram musmottagaren. De första rapporterna säger att den har klarat sig helt utan psykiska men. :P
Snigel på flykt
Ny familjemedlem! :)
Glömde bilden :e :r