Något som är lite förvånande är att man varken i fackpressen eller på webbplatser kan läsa omdömen av Netonnet´s kameror Avant´s och inte heller se några bilder tagna med just denna kamera.
Min fråga är nu om någon har erfarenhet av Avant DC630?
6 svar · 441 visningar · startad av Webber2003
Något som är lite förvånande är att man varken i fackpressen eller på webbplatser kan läsa omdömen av Netonnet´s kameror Avant´s och inte heller se några bilder tagna med just denna kamera.
Dryden skrev:
Webber2003 skrev:
Kanske. ;)
Ja jag har provat att söka efter Avant men det ger inte mycket träffar och speciellt vill jag ha bilder och erfarenheter från just denna kameran.
Var även i kontakt med Netonnet via mail och frågade om de hade några bilder tagna med kameran som de kunde sända. De svarade att de tyvärr inte hade det men att man gärna fick köpa kameran och om man sedan inte ansåg att den var bra så kunde man lämna tillbaka den, är ju lite problem när inte jag bor i Borås.
Säger som jag sa i en annan av dina trådar nyligen. "När det gäller kameror är det alltid bäst att hålla sig borta från lågbudgetsmärken!"
Hur bra det än låter med 5MP för en tusing så är det verkligen inte värt det.
Ingen som vet om den heter något annat i exempelvis Tyskland, skulle nämligen vilja se bilder tagna med kameran.
Glöm alla tankar på Avant eller andra lågprismärken. Man kan aldrig gå på enbart megapixlar när det gäller att bedöma en kameras kvalitet. En fin optik är minst lika viktig. Ta dig en titt på vad lösa objektiv till systemkameror kostar, så kan du nog ana vad Avant har sparat in på. Bristen på faktiska erfarenheter av den kameran, beror antagligen på att de flesta omdömesgilla människor inte vill vara den förste att erfara att kameran bara är skit. Och de som faktiskt har köpt kameran, skäms nog fruktansvärt över hur de har låtit sig luras. Sådant talar man inte om.
Nu för tiden kan du hitta bra kameror från kända märken som Canon, Nikon, Minolta, etc, till hyggliga priser. Då är det bara dumsnålt att spara in några futtiga hundralappar på att köpa en Avant.
Men det kanske finns någon boende i Borås som kanske kan ta och köpa en, lägga upp bilderna här och sedan lämna tillbaka den ;)