webForumDet fria alternativet

tips på digitalsystemkamera

Fotografering

22 svar · 1 078 visningar · startad av SONICdust · sida 2 av 2

Frågan, av SONICdust

Går i tankar på att skaffa mig en digitalsystemkamera. Vill ta upp en gammal hobby att ta bilder. Har tittat lite på Canon EOS 300D och Nikon D70 på scandinavianphoto hemsida . Någon som kanske har någon av dom och kan säga lite bra och dåliga saker om dom eller har andra tips.

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juli 2000297 inlägg

Tvivlar på att nikon skulle sänka sitt pris på d70 bara för att 20d kommer, 20d ligger i ett helt annat prissegment. Däremot kommer nikon släppa efterföljaren till d100 snart, och då kommer det finnas många begagnade d100 ute.

Ska man köpa kamera idag skulle jag dock rekommendera d70.

Medlem sedan nov. 2003196 inlägg

Det blir ett köp av en nikon d70 från Scandinavian Photo så fort jag får in pengar för ett jobb. OM inte frun hittar en annan kamera som hon tycker vi ska satsa på. Men vi båda verkar tycka om d70, sen är det bara objektiven som man ska välja... men det löser sig nog snart med allt.

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Jag skulle inte tveka om en D70, har den på önskelistan också och har fått löfte från maken att köpa den till jul då jag förhoppningsvis är färdig och fått betalt för ett översättningsjobb (om digitalfotografi lustigt nog).

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)