webForumDet fria alternativet

Digitalkamera Avant DC520

Fotografering

7 svar · 477 visningar · startad av Webber2003

Medlem sedan okt. 20031 113 inlägg
Frågan#1

Hej!

Har kollat runt lite på Webforum efter kameran Avant och de tidigare modellerna har väl inte fått allt för lysande omdömen.

Skulle höra om någon har någon erfarenhet av kameran Avant DC520 som Netonnet säljer, ger den bra bilder?

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Utan att ha testat den kan jag ta gift på att du får bättre bildresultat med en 2- eller 3-megapixelkamera från en "riktig" kameratillverkare.

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Vet inte om du e intresserad av förslag, Men kan rekomendera en CyberShot P92...

Ungeför likartad med den du visade...
Har en sådan och med den kan man få riktigt fina och bra bilder...

Esen skrev:

Vet inte om du e intresserad av förslag, Men kan rekomendera en CyberShot P92...

Jodå det är alltid bra med förslag, vill ha en kamera som tar relativt bra bilder men till ett bra pris.

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Webber2003 skrev:

Esen skrev:

Jodå det är alltid bra med förslag, vill ha en kamera som tar relativt bra bilder men till ett bra pris.

Okey

Den kostar ca 2800:-
och ifall du e intresserad av att se lite bilder tagna med kameran så kan jag fixa fram det...
Knäppte ca 200 bilder på semstern så där finns det lite olika sortersbilder, Närbilder, vanliga, långtifrån osv...

Det e bara att säga till så fixar jag fram det :)

Hej Esen!

Ja det vore kanon om du kunde visa några bilder som du tagit med kameran för att få sig en uppfattning av kvalitén på bilderna.

Medlem sedan aug. 20011 946 inlägg

Jag skulle passa mig för Avant och andra udda märken. Bäst att köpa från någon stor kamera tillverkare. De har ofta gott ryckte och vill gärna behålla det så de släpper inte undermåliga produkter. Det är främst optiken som brukar vara dålig på kameror från udda märken.

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Kolla upp dom billigare kamerorna i Coolpix-serien. Dom håller mycket bra klass för sitt pris.

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)