webForumDet fria alternativet

Modifierade bilder

210 svar · 24 582 visningar · startad av silfver

silfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Hej!

Finns det några wF:are som är grymma på att modifiera bilder? I så fall - visa mig!
Jag har bifogat ett eget bidrag som jag själv gjort. :)

Enjoy!
silf

haircut.jpg
LeonLMedlem sedan dec. 20025 871 inlägg

På vilket sätt har din bild modifierats? :o :p

LeonL skrev:

På vilket sätt har din bild modifierats? :o :p

Högra bilden är original. Vänstra är inte original. Ser du inte skillnaden? ;)
r/ Ifall du inte förstod, så är hans ansikte inklippt i ett annat. :) ;)

Varför känns det som att den här tråden kommer dö ut lika kallhjärtat som denna tråden...
Är det ingen som har nåt att bidra med så man har nåt att flina åt? Jag kan väl knappast vara den enda som leker med bilder på detta vis. :OO

Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg

Här är en bild som jag modifierat:
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&forumid=113&threadid=91498

Web-Tor skrev:

Här är en bild som jag modifierat:
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&forumid=113&threadid=91498

Ja. Den har jag sett. Läcker. :e

Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 507 inlägg

Ett gammalt hafsverk, det jag kunde hitta just nu:
http://w1.184.telia.com/~u18416442/Lofsvamp.jpg

woosterMedlem sedan mars 20012 635 inlägg

önskar jag med kunde göra så...
dom jag gjort är så jävla dåliga att man ser varenda skarv mellan bilderna... :(

NicrosoftMedlem sedan dec. 19995 718 inlägg

wooster skrev:

dom jag gjort är så jävla dåliga att man ser varenda skarv mellan bilderna... :(

Andvänd "ludd" på bilderna du klistrar in. [Ett mycket teoretiskt svar eftersom jag bara läst det till mig i "The Photoshop Bible" under semestern och inte hunnit prova själv :) ]

DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg

...kul tråd... jag har moddat ett gäng bilder... fast inte sparat så mkt av det... sedan hittade jag inte så många nu heller... :) ...ja men, iaf... har två här på min sida:

http://home.swipnet.se/dc/temp/mod/

...plus en tredje (äpplet) som jag hittat nånstans... gott äpple... :)

Vad använder ni för att maska bilderna med när ni t ex trollar bort bakgrunden eller så... jag har provat Corel Knockout, men tyckte det var lite avancerat för min smak, tycker PS's inbyggda finess för det funkar utmärkt...

Danny skrev:

Vad använder ni för att maska bilderna med när ni t ex trollar bort bakgrunden eller så... jag har provat Corel Knockout, men tyckte det var lite avancerat för min smak, tycker PS's inbyggda finess för det funkar utmärkt...

Jag använder det inbyggda i Photoshop. Lustigt nog kommer jag inte på vad det heter, haha. Men snabbkommandot för det är CTRL+ALT+X - tror jag. :)

wooster skrev:

Att använda ludd kanske inte är så smidigt. Jag har då aldrig gjort det. Jag brukar använda "Erase tool" för att få bort skarvarna. Om man sätter en låg opacitet så kan man sudda bort skarvarna, sen är det bara att ändra lite ljusstyrka och färgsättning på bilden så kommer man inte se någon skillnad. :) Jag lyckades lura flertalet polare med min bild. Fast han har aldrig rakat sig på riktigt, haha. :h :OO

Haha, titta vad jag hittade!

silfver_med_demi_moore.jpg
frankofMedlem sedan jan. 20016 874 inlägg

Har också gjort några, tyvärr bryter dom mot wF samtliga regler (nästan, det är väl bara kameratslig som klarar sig :e )

R:hittade en gammal:

silfver... haha... vilken bild! ...jag ska ta och kolla efter nåt gottigt jag med... under tiden kan jag visa en liten rip-off från Web-Tor... ursäkta, men din idé var bara för skön!!! ...här:

fullt_upp.jpg

hittade inga för tillfället... verkar inte som jag sparat några alls... :(

Danny skrev:

silfver... haha... vilken bild! ...jag ska ta och kolla efter nåt gottigt jag med... under tiden kan jag visa en liten rip-off från Web-Tor... ursäkta, men din idé var bara för skön!!! ...här:

"Multipelbilder" är fräna. :e nice.

åsaboeMedlem sedan juli 2004276 inlägg

Hej på er!

Jag kom hit och surfade runt i helt annat ärende, men när jag såg att det finns Fotograferingsforum och den här tråden fick jag ju registrera mig...

Vad ni kan, många här! Jag blev inspirerad och gjorde ett tillägg på min sida för glada amatörer i ämnet, lade upp några jag gjort på skoj. Finns på http://www.densakrasidan.com/bildbehandling/bildmanipulering_02.htm och ett par sidor framåt.

Det var värst vad mkt djur du stötte på... dit måste jag också resa... :)

...hittade förresten en bild jag gjorde för att skicka som vykort till en tjejkompis...

greetings from south dakota.jpg
åsaboeMedlem sedan juli 2004276 inlägg

Oj! Hur många huggmejslar slet du ut Danny? ;-)

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.beb2e261
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)