webForumDet fria alternativet

Canon Powershot A75 - Minne

Fotografering

5 svar · 371 visningar · startad av Type

Medlem sedan mars 20021 239 inlägg
Frågan#1

Hejsan!
Det verkar bli en canon A75 som jag ska köpa och då kommer nästa fråga...

Minne. Hittade ett någorlunda billigt minne men vet inte om det passar och om det är bra... har läst runt lite och det finns olika hastigheter på minnet.. vad ska man ha? Jag tror jag ska ha compact flash Typ1 men jag är inte riktigt säker...

Har hittat ett minne som är billigt och stort... vad tycker ni om det?
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=SANCF512

Där står ingen hastighet eller om det är typ ett eller två.... Jag vill inte köpa ett minne som jag sedan inte kan använda!!

På en del andra minnen står det vilken typ det är men detta minne var så mycket större och billigare...

mvh Erik

Medlem sedan aug. 20011 946 inlägg

Tror inte A75 behöver snabba minnen, det är endast nödvändigt vid snabba serietagningar och jag tror det är andra skaer som begrännsar innan minnet på A75. Du ska ha ett kort av typ ett. det du länkade till var typ ett. Jag kan tipsa om http://www.zebramedia.biz/ som har mycket bra priser på minnen. JAg har handlat där några gånger och kan rekomendera butiken.

tack dahlgren, Jag har kollat på länken du skickade med men datorbutiken (där jag ska köpa kamera och mp3spelare också) va billigare.. diffade bara en femtiolapp men ändå...

Ok, men då verkar det minneskortet funka bra! Tack så mycket!

*red
Det finns serietagning av bilder men den kanske inte är tillräckligt snabb för att minneskortet ska skrika...

Medlem sedan aug. 20011 946 inlägg

Type skrev:

Det finns serietagning av bilder men den kanske inte är tillräckligt snabb för att minneskortet ska skrika...

Vad jag har förstått så är det inte ens alla digitala systemkaeror som kräver snabba kort. Min Nikon D70 fungerar mycket bra med serietagning och min IBM microdrive som ska vara ett väldigt långsamt kort. Så det ska inte vara något som helst problem med det kortet du länkade till.

dahlgren skrev:

Så det ska inte vara något som helst problem med det kortet du länkade till.

Det låter mycket bra! Tack för hjälpen!

Nu har jag fått min kamera och är mycket nöjd med både minne och kamera. Tack så mycket alla för vägledningen! Håll koll på dagens bild så kommer jag säkert finnas med där med bilder i framtiden!

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)