webForumDet fria alternativet

Svensk manual?

Fotografering

18 svar · 489 visningar · startad av alandia

Medlem sedan juni 2003305 inlägg
Frågan#1

Ja jo men visst. Nu har den kommit, min Fuji FinePix 5000 från Pixmania, France. Men med TYSK manual. Har visseligen laddat ner PDF fil- engelsk version, men en svensk vore ju toppen. Man förstår liksom bättre det språket. (mycket tekniska facktermer o dyligt. Var skall jag få tag i en manual på svenska. På Fujifilm.se säger dom att dom skickar en ifall jag faxar in svenskt köpkvitto. dvs köpt i Sverige. Men si de gååår ju inte. hur göra ??????
snälla hjälp mej!
mvh/alandia

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Om du vill ha en svensk manual får du nog annonsera efter en.

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Re: Svensk manual?

alandia skrev:

Ja jo men visst. Nu har den kommit, min Fuji FinePix 5000 från Pixmania, France. Men med TYSK manual. Har visseligen laddat ner PDF fil- engelsk version, men en svensk vore ju toppen. Man förstår liksom bättre det språket. (mycket tekniska facktermer o dyligt. Var skall jag få tag i en manual på svenska. På Fujifilm.se säger dom att dom skickar en ifall jag faxar in svenskt köpkvitto. dvs köpt i Sverige. Men si de gååår ju inte. hur göra ??????
snälla hjälp mej!
mvh/alandia

Men varför måste den vara köpt i sverige? Du får ju ett Svensk skrivet kvitto av Pixmania när du köper där, Dom jag ju typ ett svenskt kontor...

Så det borde väl fungera att skicka det?

Medlem sedan okt. 2001551 inlägg

Kameran är inte svensksåld till återförsäljaren, det måste den väl vara för att man ska få en svensk manual?

mwin skrev:

Kameran är inte svensksåld till återförsäljaren, det måste den väl vara för att man ska få en svensk manual?

Men ifall Fujifilm.se har en svensk manual och måste ha ett Svenskt kvitto för att lämna ut det så borde det ju räcka med det han/hon fick av Pixmania?

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

alandia skrev:

från Pixmania, France.

Den är alltså inte köpt i Sverige och därmed har han/hon heller inget svenskt kvitto.

SirPeter skrev:

alandia skrev:

från Pixmania, France.

Den är alltså inte köpt i Sverige och därmed har han/hon heller inget svenskt kvitto.

Köpte min kamera från Pixmania och man får ett svensk kvitto av dom, Allt står på Svenska och Pixmania har ett kontor i Sverige (Stockholm) så då måste det ju räknas som ett Svensk kvitto...

Eller har jag helt fel?

Medlem sedan juli 20031 505 inlägg

En femhundring vill dom ha för en bruksanvisning.
http://www.fujifilm.se/templates/StandardForm.aspx?id=4895

Esen skrev:

Köpte min kamera från Pixmania och man får ett svensk kvitto av dom,

Från Pixmania, France? :q

Det ligger till så här: Min brorsdotter jobbar på Pixmania i Paris som översättare. Hon har köpt den där år sej själv. Sedan har jag (Lyckliga jag) fått den av henne! Eventuellt skulle hon kunna fixa en manual på svenska, men si jag har lite bråttom liksom.
alandia /som plåtar utav bara f-n

SirPeter skrev:

Esen skrev:

Köpte min kamera från Pixmania och man får ett svensk kvitto av dom,

Från Pixmania, France? :q

Ja från frankrike, Dom har lagret där, Men man beställer på nätet och även pixmania sidan e på svenska (Plus andra språk) Men själva lagret ligger i Frankrike... Men Allt står på svenska och även kvittot...

alandia skrev:

Det ligger till så här: Min brorsdotter jobbar på Pixmania i Paris som översättare. Hon har köpt den där år sej själv. Sedan har jag (Lyckliga jag) fått den av henne! Eventuellt skulle hon kunna fixa en manual på svenska, men si jag har lite bråttom liksom.
alandia /som plåtar utav bara f-n

Okey, Men kanske lika bra att tok testa kameran och testa alla funktioner och lära dig dom, Och sen kanske du kan fråga här i Forumet ifall du inte fattar något, Finns många här som vill och kan hjälpa till... Sen kan du kanske ta hjälp av den engelska versionen du hade...

Några tips bara...

Esen> var ser du det svenska språket på den här sidan:
http://www.pixmania.com/fr/fr/index.html

Att du har köpt från deras svenska sida är inte samma sak som du kanske kan läsa ovan.

SirPeter skrev:

Esen> var ser du det svenska språket på den här sidan:
http://www.pixmania.com/fr/fr/index.html

Att du har köpt från deras svenska sida är inte samma sak som du kanske kan läsa ovan.

Köp från

http://www.pixmania.com/se/se/index.html

men som du kanske också förstår så viste ju inte jag att hans brorsdotter hade köpt kameran till sig i frankrike och att sedan han fått den av henne, Trodde såklart att han hade beställt den på nätet som alla andra (Som inte känner någon som jobbar på Pixmania i Paris)...

Men då e det såklart att han inte har ett svenskt kvitto som man får när man beställer på nätet...

Men som sakt var, Han skrev ju inte det först så då e det lite svårt att veta...

Eller?

500kr för en manual, snacka om överpris.

mwin skrev:

500kr för en manual, snacka om överpris.

Ganska rimligt pris...

Då ingår momsen och frakten, Sen kostar Manualen och sen ska någon anställd fixa iordning manualen och skicka iväg, Alltså Administration av manualen. Så igentligen e det inte så konstigt ifall den kostar 500 spänn...

Det e ju bara att kolla på andra "reservdelar" vad det kostar så ser man att det mesta kostar extra...

Okej, Tack tillsvidare för visat intresse. Visste inte att det finns sån fin respons här. tack, jag e överväldigad. Ja jag skall "toktesta" den. och plugga engelska manualen med lexikon He he. återkomer ifall problem... vi syns/alandia

Gör även ett besök i denna tråd så hittar du diverse språklänkar som kan vara till stor hjälp om du får probem med översättningarna.

500kr är inte rimligt nånstanns.

Den engelska manualen finns gratis som pdf. De lär inte kosta fuji mer än 10kr att trycka och efterbehandla/binda EN manual. Oavsett språk.
Självklart finns det skäl att betala extra för en manual på svenska eftersom den är översatt till vårt språk, men inte 500kr.

332 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
200 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)