webForumDet fria alternativet

"Fototittare"?

Fotografering

7 svar · 452 visningar · startad av alandia

Medlem sedan juni 2003305 inlägg
Frågan#1

Hej, Var finner jag en enkel handhållen apparat som man kan titta på sina foton genom att helt simpelt plocka in minneskortet för att beskåda underverken man åstadskommit med digitalkameran. Alltså utan att använda en dator. Nu menar jag en något större skärm än vad som finns i kameran, eller i c:a vykorts-storlek
ålandshälsningar/

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Någon sådan har jag inte sett men det finns ju alternativ. Har du en handdator med stöd för minneskortstypen så kan du ju köra det den vägen. Sedan finns det ju minneskortsläsare som du kan koppla till din TV, exempelvis SanDisk Digital Photo Viewer för 379:- hos Netonnet. Ja, om nu Fuji inte har skickat med kablar för att koppla kameran direkt till TV:n då (för jag gissar att det är din S5000 det gäller? ;) ).

Edit: gäller det din S5000 så kan du nog glömma SanDisk:en ovan då den inte har stöd för xD-kort som kameran kör med.

Hej Dryden, Nä det gälde frugans Finepix 2300 med "SmartMedia" kortet.
jag väntar på min Fuji S5ooo nu, så det värker i skallen.Borde komma nu i veckan.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Ja, då kanske SanDisk Digital Photo Viewer vore något ändå? Den tar ju bland annat SmartMedia-kort.

Ja, det vore ju ett alternativ. Men nu säger min kära hustru att hon vill ha en apparat som hon även kan lagra sina foton i, en elektronisk fotoalbum alltså. inte bara titta. Ett minneskort rymmer ju inte alla foton. Användningsområde: (för syjuntan tror jag) :)?

Medlem sedan maj 200231 inlägg

EPSON PhotoPC P-1000 Photo Viewer.

EPSON PhotoPC P-1000 Photo Viewer
Kan det vara något?

Tyvärr är den väl lite dyr bara.

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Re: EPSON PhotoPC P-1000 Photo Viewer.

inze skrev:

EPSON PhotoPC P-1000 Photo Viewer
Kan det vara något?

Tyvärr är den väl lite dyr bara.

Cool Grej, Finns det ingen sådan i märket Sony? Som tar Memory Stick Pro som standard?

Medlem sedan jan. 20021 122 inlägg

Finns ju Nikon Coolwalker. Innehåller en 30Gb hårddisk också, så det är kanske inte riktigt det som söktes... Dustin säljer den för 4000 kr, här.

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
133 ms — ändringar (db)