Hej, Var finner jag en enkel handhållen apparat som man kan titta på sina foton genom att helt simpelt plocka in minneskortet för att beskåda underverken man åstadskommit med digitalkameran. Alltså utan att använda en dator. Nu menar jag en något större skärm än vad som finns i kameran, eller i c:a vykorts-storlek
ålandshälsningar/
Någon sådan har jag inte sett men det finns ju alternativ. Har du en handdator med stöd för minneskortstypen så kan du ju köra det den vägen. Sedan finns det ju minneskortsläsare som du kan koppla till din TV, exempelvis SanDisk Digital Photo Viewer för 379:- hos Netonnet. Ja, om nu Fuji inte har skickat med kablar för att koppla kameran direkt till TV:n då (för jag gissar att det är din S5000 det gäller? ;) ).
Edit: gäller det din S5000 så kan du nog glömma SanDisk:en ovan då den inte har stöd för xD-kort som kameran kör med.
Hej Dryden, Nä det gälde frugans Finepix 2300 med "SmartMedia" kortet.
jag väntar på min Fuji S5ooo nu, så det värker i skallen.Borde komma nu i veckan.
Ja, det vore ju ett alternativ. Men nu säger min kära hustru att hon vill ha en apparat som hon även kan lagra sina foton i, en elektronisk fotoalbum alltså. inte bara titta. Ett minneskort rymmer ju inte alla foton. Användningsområde: (för syjuntan tror jag) :)?