webForumDet fria alternativet

Dimâge Xg som webcam

Fotografering

3 svar · 359 visningar · startad av PersianBulldog

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg
Frågan#1

Hej!

Jag har läst på en del ställen att man kan använda Dimages Xg-kamera som webcam. Efter lite sökande hittade jag:

Minolta.at skrev:

Webcam: Livebild ohne Ton kann direkt auf den Computer übertragen werden

http://www.minolta.at/kat_dimage-xg_2.html

Och det är ju den officiella österrikiska Minolta hemsidan, så man kan inte vara alltför källkritisk.

Dock nämns inte webcam-funktionen alls på den svenska hemsida, eller i manualen!
Så min fråga är hur jag ska kunna få den att fungera? Finns funktionen ö.ht på min kamera, som för övrigt är inköpt i här i Sverige, eller har Konica bara implenterat den funktionen i icke europeiska kameror? Låter rätt ofattbart, men man vet ju aldrig.

Mvh- :)

Medlem sedan sep. 20016 059 inlägg

Har för mig att tjejen har det som webcam, annars kan du ju fråga återsförsäljaren om det ;)

Själv har jag min digitalkamera som webcam, helt underbart med tanke på att kvalitén blir wonderful, även om det är en fujifilm finepix 601zoom..... :D

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Min XT har det, och det är mer eller mindre samma kamera, finns det inga drivare på Cd skivan?

i kameran har du: setup -> Custom2 -> "Transfer mode" Data storage / RemoteCamera. :q

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Du hade helt rätt Stoffe, en liten drivrutin som behövdes installeras och så skulle jag bara ställa in RemoteCamera. :)
Tack!

273 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)