webForumDet fria alternativet

Dagens Bild Februari 2004

Fotografering

110 svar · 13 445 visningar · startad av Dryden · sida 4 av 6

Frågan, av Dryden

Detta foto tog jag i somras, den 17 juli, på Koster utanför Strömstad. En timme innan åskade det lätt och ytterligare två timmar senare var ett nytt ett faktum och jäklar, det var fett vill jag lova. Tyvärr hade jag inte tillgång till stativ denna dag.

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

G2P skrev:

Lite lattjo bild med inställningen mörkerporträtt och samtidig avsiktlig flyttning av kameran.

Uhm, jag avrekommenderar dig att använda trumpinnar när du spelar gitarr ;)

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

Mika3l skrev:

Ny morronbild. :)

Wow! Vilken kanonbild! Finns den mer högupplöst? ;)

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Självfallet m_soderlund. ;)
Har den i 1600x1200, säg bara vilken storlek du vill ha. :)

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Mika3l skrev:

Självfallet m_soderlund. ;)
Har den i 1600x1200, säg bara vilken storlek du vill ha. :)

Jag vill ha en 1024*768! :P

Medlem sedan feb. 20048 inlägg

-Och syftet med de här bilderna är?
-Plus dock för det koncentrerade motivet i bilden "Tuffa Viktor".

Medlem sedan sep. 20026 425 inlägg

nabben skrev:

-Och syftet med de här bilderna är?
-Plus dock för det koncentrerade motivet i bilden "Tuffa Viktor".

Uhm, man visar upp sina dagliga alster här.. Jag tycker att detta är en mycket trevlig tråd. Roligt att se vad folk hittar på och fotar.

Mika3l »
1600 x 1200 vore trevligt. :)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

nabben » Jag har nog lite foton som kan intressera även dig. Exempelvis det som jag skickar med här. Fler foton av den här sorten hittar du här och du bör nog känna igen ett och annat ställe. ;)

Ni gamla rävar här har nog redan sett detta foto x gånger. ;)

vbg_sunset.jpg
Medlem sedan jan. 2003270 inlägg

En förmiddagsbild från Tölöberget i Kungsbacka.

Tyvärr blir ni tvungna att se mig på bilden också :p

img_0503.jpg

ankath skrev:

Jag hoppas att fotot inte är taget idag.

Medlem sedan jan. 2003270 inlägg

Dryden skrev:

ankath skrev:

Jag hoppas att fotot inte är taget idag.

Det är taget idag på förmiddagen. Varför hoppades du att det inte var det?

ankath skrev:

Det är taget idag på förmiddagen. Varför hoppades du att det inte var det?

Därför att ni ser ut att ha finfint vårväder, något som jag emellanåt längtar efter. ;)

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

1600x1200px var det ja. :)
http://member.webforum.nu/2867/DSCF0052-1600x1200.jpg

Du får förminska bilden själv Leon, har inte plats. :p

Medlem sedan feb. 20003 100 inlägg

Nokia 6100. :)

6100.jpg
Medlem sedan juli 2002309 inlägg

Var ute och fotade lite.
Ser ut som man var full.

spår.jpg
Medlem sedan feb. 20003 257 inlägg

Mitt bidrag för dagen kommer från den stora hangaren på Borlänge flygplats, som för tillfället innehåller fem exemplar av världens största bi-plan, Antonov An-2. Hade chansen att vandra runt där ostört i c:a en halvtimma idag, och det behövs väl inte nämnas att det var så nära himmelriket jag kan komma? :birp

bigprop.jpg
Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Aningen off topic, kan jag berätta att det på ett stort gräsflygfält i Vallentuna finns en Antonov AN-2 som används för komersiella transporter. Där finns också Sveriges enda komersiellt använda DC-3.

Åke Jansson som drev ett flygbolag i Zaire med DC-3 och AN-2 under mer än 20 år, hade ett tag fem AN-2 stående på gräsplanen nedanför sin bostad.

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Glömde bilden :r

flyg8.jpg
Medlem sedan feb. 20003 257 inlägg

Härlig bild Theon, An-2 är helt klart ett av de häftigaste planen någonsin :bire
Och om någon skulle tvivla på dess storlek, så kan det nämnas att den nedre vingens framkant var ungefär i axelhöjd på mig, och jag är runt 1.87m lång :)

Medlem sedan juni 20012 236 inlägg

NORRSKEN!

Igår kväll, runt 19-tiden var jag ute och tog lite bilder på huset. Himlen var klar och becksvart, stjärnorna tindrade och det var -13C. När jag så stod där och tittade ut över den svarta Frösjön fick jag i ögonvrån se något som rörde sig över himlen mot mig - gröna band som dansade över den svarta skyn.

Det tog ett tag innan jag fattade var det var, jag har ju aldrig sett det förut, men det var norrsken och det var sååå otroligt vackert. Jag har aldrig sett något liknande, västkustbrud som jag är, och hade väl inte direkt förväntat mig att se norrsken i Sörmland heller för den delen.

Jag önskar att jag hade haft värsting-mega-super-kameran just då, men jag hade bara digitalkameran och bilderna gör absolut inte norrskenet rättvisa. Det var nästan omöjligt att fånga på bild upptäckte jag när jag senare tittade igenom bilderna.

Men det var så vackert! WOW!

Bifogar iallafall en bild...men för att kunna se norrskenet på bilden tydligt så bör skärmens bakgrund vara svart samt rummet mörkt. Så här på dagen, med ljust rum och vit bakgrund kommer ni att se nada....

norrsken_040211_1_variant_2.jpg
Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Re: NORRSKEN!

annesophie skrev:

Jag önskar att jag hade haft värsting-mega-super-kameran just då, men jag hade bara digitalkameran och bilderna gör absolut inte norrskenet rättvisa. Det var nästan omöjligt att fånga på bild upptäckte jag när jag senare tittade igenom bilderna.

Du behöver inte någon extrem kamera. Det räcker med att du kan ställa in någorlunda långa slutartider (säg 15 s eller så). Givetvis i kombination med stativ. :)

296 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
135 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
159 ms — ändringar (db)