TheonMedlem sedan jan. 20023 554 inlägg
m_soderlund skrev:
Häftigt, Theon! Men... Fotona är tagna från helt olika platser utifrån kyrkan va? På sommarbilden finns det träd (antar jag) högst upp i bilden, på vinterbilden finns där enbart himmel?
Sensommarbilden är liksom vinterbilden, tagen från andra sidan älven Ljusnan, men från en högre plats. På vinterbilden blev vattnet blått från en enda vinkel.
Lite risk för ras här. :)
SsnajgelMedlem sedan juni 2001845 inlägg
Theon skrev:
Sensommarbilden är liksom vinterbilden, tagen från andra sidan älven Ljusnan, men från en högre plats. På vinterbilden blev vattnet blått från en enda vinkel.
Tyckte väl att jag kännde igen den, vi brukade fika där när vi åkte till våren stuga! :)
TheonMedlem sedan jan. 20023 554 inläggDenna kyrkoruin i norra Vallentuna är en märklig och vacker plats
Härliga kyrkbilder, Theon! :)
Mitt bidrag för idag är taget från foten av Floras kulle i Humlegården i Stockholm, i lördags. :D
lägg märke till (hm, kondensen?) efter flygplanet i högra hörnet
TheonMedlem sedan jan. 20023 554 inläggSista kyrkan från min sida för ett tag. Här brukar jag ofta sommartid efter en hojtur, sitta ned ensam en stund och tända ljus för icke närvarande vänner och anhöriga. Bra plats för eftertanke och självrannsakan.
Mr. N.Medlem sedan sep. 20025 506 inläggTux försöker sova på Lofbergs säng, notera manen han fått under vintern. :)
DDeeMedlem sedan okt. 2001110 inlägg Blir det någon mat kvar till mig när ni är klara?
Fortsätter på samma tema.
RaggeMedlem sedan apr. 200370 inläggEn bild från Åreskutan från i lördags.
Perfekt väder och grymt bra i backarna!
För lite drygt en timme sen såg det ut så här utanför fönstret, i centrala Stockholm.
..och den lite mer detaljerade versionen: http://www.dileno.hel.nu/temp/sthlm_.jpg (743 kB)
TheonMedlem sedan jan. 20023 554 inläggI morgon är sommaren ytterligare en dag närmare.
MmuskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg Snygg bild, Theon! Diggar den nästan lika mycket som jag längtar efter sommaren.
Lofberg skrev:
Går du aldrig ut? :o :q
Absolut gör jag det. Bara idag har jag tagit en sisådär 30 foton på Gärdet, cirka 1 km från min bostad. Lita på att bild (er) kommer. ;)
Theon »
Din bro ser ut som bron på vägen in till Hobsala i Sagan om ringen-filmen, när Gandalf och Frodo kommer i vagnen. :D
TheonMedlem sedan jan. 20023 554 inlägg
m_soderlund skrev:
**Theon »**Din bro ser ut som bron på vägen in till Hobsala i Sagan om ringen-filmen, när Gandalf och Frodo kommer i vagnen. :D
Jag minns inte namnet på platsen, men det är i en liten västgötsk by. Jag lämnar aldrig hemmet utan att ta med mig minst en kamera vilket resulterat i väldigt många bilder de senaste 40 åren. Här kommer en kul bild från en skogsväg i Jämtland.
Det är en kaffekanna i koppar och en sänglampa som hänger till höger om skylten.