webForumDet fria alternativet

Skivomslag - synth

Design & grafik

5 svar · 270 visningar · startad av SugarDaddy

Medlem sedan apr. 20021 155 inlägg
Frågan#1

Inför en stundande revival-session skulle jag bränna ihop en blandskiva; åsikter om omslaget bra/dåligt?
(Vikt på hälften, röda sidan fram mao)

synth_music_1.jpg
Medlem sedan jan. 2004501 inlägg

Mina första frågor...
1. Vad heter bandet?
2. Vad heter skivan?
3. Man ska inte kunna se låtlistan
4. Synth....lite...mer goth...en blandning. Baksidan ser inte synth ut...

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Tyckte den var häftig men jag vet inte riktigt om den känns som en skiva med synthmusik, snarare lite mer åt hårdrockshållet (iallafall baksidan).
Det är lite svårt att se låtnamnen också på vissa ställen då texten smälter in i bilden.

Kanske fler färger skulle göra det bättre?

Jobba på! :)
Kanske mer färg skulle

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Baksidan passar utmärkt till de grupper du har valt för blandskivan. Framsidan får mig att associera till Count Basie - The Complete Atomic Basie, vars omslag du kan se på denna sida: http://home.austarnet.com.au/petersykes/jazz100/bands.html
Frågan är om du vill återanvända en gammal klassisk omslagsidé. Men å andra sidan är det kanske svårt att hitta på något som garanterat inte har använts. En tanke jag får när jag ser de höga staplarna på framsidan, är WTC. Men det kanske vore lite magstarkt att förse staplarna med brandröken från det dådet. Dessutom skulle det inte associera till den tid när dessa grupper var populära. Något som skulle ge rätt tidsassociationer, vore kanske en bild på Khaddafi. Han ombesjungs ju dessutom i en av låtarna på skivan. Du kan givetvis göra den bilden rödaktig, som du redan har gjort svampmolnet.

Medlem sedan apr. 20021 155 inlägg

En tanke jag får när jag ser de höga staplarna på framsidan, är WTC

Faktiskt en av tankarna, samtidigt som de också skulle symbolisera ett likhetstecken o relatera till baksidan. :OO :)
Lite surt med Count Baise-omslaget, var ju i prinicp samma lika, samtidigt attraheras jag lite av "renheten" och kontrasten mlln fram- o baksida. Khadaffi & lite brandfärger kanske, hm (men han känns lite för "god" numera - och Saddam vore ju för tråkig)?

Var inne på gasmask & kammo-varianten med mer grönt innan, men fastnade f rött/svart/vitt - kanske ska in med lite grått.

snarare lite mer åt hårdrockshållet

- Was? :q :e Håller med om Goth, men inte hårdrock väl, mer silver, eld & explosioner då?

Men visst är det en fantastisk låtlista iaf. :)

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

SugarDaddy skrev:

snarare lite mer åt hårdrockshållet

- Was? :q :e Håller med om Goth, men inte hårdrock väl, mer silver, eld & explosioner då?

Tänker på typ lugn och riktigt tung hårdrock typ. ;)

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)