Tycker topp bilden inte alls är bra, den är helt enkelt för tråkig enligt mitt tycke.
Men iallafall så ser man domännamet dåligt o kan istället använda svart färg. På höger kanten står det 1999-5år-2004, där 5år syns dåligt pgr av den vita färgen.
7 svar · 501 visningar · startad av Jupiter
Jag håller på och fixa lite med min toppbild på en av mina sidor. Det jag håller på med nu är webbadressen. Som synes på bilden har jag lagt till den under sidans namn, men jag är lite osäker på om den syns bra eller om jag ska använda en annan färg och i så fall vilken?

Tycker topp bilden inte alls är bra, den är helt enkelt för tråkig enligt mitt tycke.
Men iallafall så ser man domännamet dåligt o kan istället använda svart färg. På höger kanten står det 1999-5år-2004, där 5år syns dåligt pgr av den vita färgen.
All text på den bilden är otydlig. De vita siffrorna upp till höger är näst intill omöjliga att se.
Jag föreslår att du använder text med ram runt varje bokstav.
Typ så här:
Äash, jahapp, där ser man, tänkte föreslå ngt liknande som Web-Tor. Prova att lägg lite ljus outer-glow runt bokstäverna för att få dem att framträda tydligare, se bifogat ex. :)

Edit o:et följde med när jag satt o lekte.. :OO :)
Nu blev bilden än mer vitare som inte var så snyggt men nu syns iallafall domännamnet tydligare.
Gillar inte den bewel-effekten du lagt på. Låt texten stå rakt upp o ner o minska glow lite tror jag är bättre.
Däremot skulle jag lekt med o:et i Astrowebb - kanske gjort en saturnus-variant lr ngt?
Tror ni behöver läsa på lite design lära. Färg och komposition mesta dels.
Text + bevel = bad taste!