webForumDet fria alternativet

Toppbild till webbsida

Design & grafik

7 svar · 501 visningar · startad av Jupiter

Medlem sedan jan. 2004618 inlägg
Frågan#1

Jag håller på och fixa lite med min toppbild på en av mina sidor. Det jag håller på med nu är webbadressen. Som synes på bilden har jag lagt till den under sidans namn, men jag är lite osäker på om den syns bra eller om jag ska använda en annan färg och i så fall vilken?

astrotopp.jpg
Medlem sedan okt. 20031 113 inlägg

Tycker topp bilden inte alls är bra, den är helt enkelt för tråkig enligt mitt tycke.

Men iallafall så ser man domännamet dåligt o kan istället använda svart färg. På höger kanten står det 1999-5år-2004, där 5år syns dåligt pgr av den vita färgen.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

All text på den bilden är otydlig. De vita siffrorna upp till höger är näst intill omöjliga att se.
Jag föreslår att du använder text med ram runt varje bokstav.

Typ så här:

kant.gif
Medlem sedan apr. 20021 155 inlägg

Äash, jahapp, där ser man, tänkte föreslå ngt liknande som Web-Tor. Prova att lägg lite ljus outer-glow runt bokstäverna för att få dem att framträda tydligare, se bifogat ex. :)

Edit o:et följde med när jag satt o lekte.. :OO :)

Medlem sedan jan. 2004618 inlägg

Nu har jag ändrat lite. Blev det bättre eller sämre?

Medlem sedan okt. 20031 113 inlägg

Nu blev bilden än mer vitare som inte var så snyggt men nu syns iallafall domännamnet tydligare.

Medlem sedan apr. 20021 155 inlägg

Gillar inte den bewel-effekten du lagt på. Låt texten stå rakt upp o ner o minska glow lite tror jag är bättre.
Däremot skulle jag lekt med o:et i Astrowebb - kanske gjort en saturnus-variant lr ngt?

Medlem sedan jan. 2004501 inlägg

Tror ni behöver läsa på lite design lära. Färg och komposition mesta dels.

Text + bevel = bad taste!

267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)