De blev nog missnöjda själv ;)
Även om det som är på sidan är en del av deras 'nya' logotype. Men där de kan använda sin flashiga logga borde de göra det.
13 svar · 986 visningar · startad av martin hesslow
Telia gjorde om sin logga för 4 miljoner och bytte ut den över hela Sverige för ca 40! Varför i hela friden använder man inte ringarna på loggan på http://www.telia.se? De används diffust i bilden nedan men inte i logotypen! Någon som har någon förklaring? Helst vettig sådan §jr
De blev nog missnöjda själv ;)
Även om det som är på sidan är en del av deras 'nya' logotype. Men där de kan använda sin flashiga logga borde de göra det.
Så jävla ful deras "nya" logga är då!! Skulle kunna göra en bättre med förbundna ögon och händerna på ryggen eller ja nästan iaf... Men inte värd 4 miljoner, den gamla statliga var det ju stil på...
Jag tycker att Telias profil som lanserades för något/några år sedan är skön. Bra färger och trevligt designat märke. Varför de inte använder ringarna fullt ut har jag ingen förklaring på och jag skulle nog personligen helst se att de låg med på alla sidor på sajten. Just nu ser det ju aningen tamt ut.
Tips kan ju vara att dra iväg ett mail till Telias webb/marknadsavdelning och se om du får något svar därifrån. :)
Telia är telia, det finns aldrig några vettiga svar från dom...
Jag tycker det är en naturlig utveckling att de tog bort "kaffekoppsringarna" från logotypen. De har nu använt logotypen ett längre tag och märkt att ringarna inte funkar, däremot är själva texten snygg och funkar utmärkt som varuigenkänning.
Kostade det 4 miljoner att ta fram den?
Jag har hört att det va en praktikant på Telia som satt och skissade en bild som till Telia nappade på. Har jag fel eller?
Gein skrev:
Jag har hört att det va en praktikant på Telia som satt och skissade en bild som till Telia nappade på. Har jag fel eller?
Du har fel. 4 miljoner fick reklambyrån.
Telias gammla logo tyckter jag var urful men nya är skön.
martin hesslow skrev:
Gein skrev:
Jag har hört att det va en praktikant på Telia som satt och skissade en bild som till Telia nappade på. Har jag fel eller?Du har fel. 4 miljoner fick reklambyrån.
Var tusan har jag hört det någonstans då?:OO
Fick idag svar på mitt mail till TeliaSonera angående märket på hemsidan.
Ann Ask, TeliaSonera AB skrev:
Ringarna finns med på andra ställen. På webben hade vi ett stort problem att återge dem på ett korrekt sätt. Därför togs ett beslut att vi endast på webben skall ha namnmärket Telia och inte ha Telia-symbolen "prickarna" Vi använder endat namnmärket på små ytor också.
Den gamla loggan var det inget fel på, men det var ganska uppenbart att ett "modernt, kundorienterat företag" inte ville ha en logotyp som skriker statligt verk. :)
Dryden skrev:
Jag tycker att Telias profil som lanserades för något/några år sedan är skön. Bra färger och trevligt designat märke. Varför de inte använder ringarna fullt ut har jag ingen förklaring på och jag skulle nog personligen helst se att de låg med på alla sidor på sajten. Just nu ser det ju aningen tamt ut.
Jag gillar deras ringar skarpt. Mycket snyggt! Sen att dom är för tattiga att använda nåt som dom betalat 4 mille för på deras hemsida är ju en gåta.