webForumDet fria alternativet

Chassi design

Design & grafik

3 svar · 227 visningar · startad av Poffe

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg
Frågan#1

Hej,

Jag har stora planer på G :) Det har jag iofs haft rätt länge nu men det börjar bli dags att sätta planerna i verket!

Jag ska designa och bygga min egen bil :e Okej, kanske inte så jätte stora och orginella planer men ändå ;)

Jag har designen så gott som klar i huvudet men skulle gärna vilja få den lite mer digital. Så min fråga till er vetande är som följer:

Vilket program ska jag använda för att ta fram en 3D bild av min skapelse?
Okej, jag vet att det inte är det lättaste att lära sig sånna program men jag har ingen bråtska och så har jag intresset och då går det ju lite enklare :o)
Men vilket skulle ni satsa på om ni var nybörjare, vilket är mest prisvärt (gratis :h)?

Tack på förhand!!

Medlem sedan dec. 1999286 inlägg

Det beror på vilken typ av ritning du vill göra. Vill du t.ex. göra en teknisk ritning är bl.a. AutoCad eller MicroStation lämpligt.

Medlem sedan maj 20021 028 inlägg

wings3D är ett bra alternativ. det blir ingen ritning av det hela, men väl en 3d-modell.

programmet lär man sig efter ett par timmar och jag finner det väldigt enkelt att modellera enkla och lite mer avancerade modeller.

och det är gratis också :)

Medlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Nej det rä alltså ingen tekniskt som ska ritas nu utan endast utséendet om man så säger.

Tack för tipsen! Ska tamig en titt på wings3D

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)