webForumDet fria alternativet

Typsnitt finns inte i PhotoShop

Design & grafik

7 svar · 384 visningar · startad av voigtann1

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg
Frågan#1

Jag håller på att utveckla en MOD till HL... och jag har fått ett typsnitt unikt för mod:en... men när jag öppnar Photoshop så finns inte typsnittet där... hur fixar jag detta?

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Om du har installerat typsnittet i Windows borde det finnas med.

Medlem sedan feb. 20003 785 inlägg

Börjar filnamnet med ett tildetecken ("~")?
I så fall ignoreras det automatiskt av PS.

Du får nog ge lite mer information, det är svårt att veta vad det kan vara på rak arm. :)

typsnittet heter exfont och jag har installerat det i windows.. det är det som är så konstigt

Medlem sedan aug. 20022 436 inlägg

När jag installerar ett nytt typsnitt och automatiskt unzipar det till mappen i Windows så får jag alltid gå in manuellt i den mappen. Först efteråt så dyker fonterna upp i Photoshop.

Medlem sedan mars 2003772 inlägg

Om typsnittet heter "exfont" så behöver det inte betyda att det kommer stå listat som "exfont" i photoshop. Tyvärr så blir namnen anorlunda ibland. Om du inte har allt för många fonter så kan du gå igenom dom så tror jag säkerligen att du kommer stöta på din HL font under ett annat namn.

SteveP: filen heter inte exfont utan namnet.. så mycket vet jag om typsnitt :e provar att skriva exfo.. men den hittar inte det.. kollade i min lista längst ner så hittade jag den.. PS spökar ibland :D

Medlem sedan dec. 1999286 inlägg

Syns typsnittet i alla andra program förutom just Photoshop?

249 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)