Såvitt jag vet är *.eps en attribut för Vektorgrafik.
png, jpg, bmp, gif osv är pixelgrafik.
Vidare har jag svårt att tänkta mig att epsfiler stöds av ngn browser överhuvudtaget, men ska kolla lite på alla dess format man kan exportera i från Flash.
Vet inte om jag är ute och cyklar..men.. är inte allt som visas på en skärm #pixlat# eftersom skärmen består av pixlar? Det är väl endast slutprodukten, d v s en utskrift av Encapsulated Post Script eller annan vektorfil, som är bestämd med hjälp av vektorer?
Sen kan ju förarbetet, hanteringen av/med endera pixlar eller vektorer påverka hur tydligt det visas på skärmen!
Vet inte om jag är ute och cyklar..men.. är inte allt som visas på en skärm #pixlat# eftersom skärmen består av pixlar? Det är väl endast slutprodukten, d v s en utskrift av Encapsulated Post Script eller annan vektorfil, som är bestämd med hjälp av vektorer?
Sen kan ju förarbetet, hanteringen av/med endera pixlar eller vektorer påverka hur tydligt det visas på skärmen!
Jo, men det är samma sak som att säga att det inte finns något som heter tvådimensionella bilder eftersom bilderna måste byggas upp av tredimensionella objekt, små bläckdroppar, blyertsrester eller små läskiga saker som skjuts mot skärmytan ;). Det har ingen riktigt relevans.
Vad gäller huvudfrågan är det nog bäst att köra swf:er, shockwave är såpass spritt så det bör vara säkert att använda. Du skulle ju kunna göra en shockwavefri version av sidan där vektorgrafiken har ersatts av pixelgrafik.
Du kan ju ladda ner SVG-pluggin till de flesta stora webbläsare.
Däremot är SVG stödet i de stora grafikprogrammen ganska dåligt. Även om tillverkarna påstår att deras program kan exportera bilder i SVG-format så blir det ganska kass kod. :l