DdudeMedlem sedan aug. 2002386 inlägg Hej!
Jag har gjort en framsida som jag är grymt nöjd med till ett skidreseföretag. Dock står det helt still när jag nu ska göra lite undersidor med en del innehåll på.
Jag har redan gjort två försök till snygga undersidor men det blir inte riktigt bra.
Någon som har nån idé på en undersida som passar in med förstasidan. Förstasidan kan ses på http://www.selander.it/test/
Om någon vill göra ett förslag så är det ju kanon, men det går även bra att bara förklara era ideér...
Sorry om jag placerat inlägget i fel forum.
Vem har kommit på namnet då? *stolt* :e
Tycker sidan ser bra ut, tuff och lite utmanande :)
Rent generellt kan man ju säga att en schysst förstasida kan göra grejen, men du måste ha lite mer tänk än så...
- Den osynliga rutan "Följ med Rolling'Snow..." - Jaha. Rutan syns inte, den ligger fel, normalt väntar man sig navigering på ett dylikt ställe. Vill du exponera dylikt info/nyheter ska du helst göra det högst upp t höger, tänk själv hur ögat vandrar över en webbsida(Annonsmässigt osv är det en form av sweetspot, det syns på en gång, o det andra man lägger märke t när man kommer in å en sida). Nu är det bara blå tomhet där & loggan står ut och tvingar besökaren att leta sig fram på sidan.
Ditt fristående "R" - del av logga eller mest bara tufft? Nu känns det bara malplacerat ovanför menyn och är totalt utan funktion.
Sedan har du ju gett dig själv problem genom att placera menyn där du gjort - Utrymme f undermenyval exvis? Dessutom medför din grafik och din meny att du antingen tvingas ha allt vad innehåll heter långt ner på sidan - vad händer exvis om någon vill skriva utsidan?
Osv, osv.. ;)
Betyg:
Förstasidan ser vid en första anblick bra ut, men är dumt konstruerad o ska tillbaka till ritbordet - åtminstone om du vill kunna använda samma layout f övriga sajten. :)
DdudeMedlem sedan aug. 2002386 inlägg Tack så mycket för kommentarerna!
Jag ska verkligen ta en titt på det och försöka hitta på något behändligare.
Jag gjorde innan två andra försök, den första är mest tänkt som en undersida, alltså när man tex. klickar på "Om Företaget" så är det den sidan man kommer till med massa info om företaget,
adressen är http://www.selander.it/test/vanlig/nyheter.html
Den andra är en helt ny design, funkar den bättre, jag gillar personligen den första bäst, men jag tänkte aldrig på det du sa Mange. Adressen är iallafall: http://www.selander.it/test/undersidatest.gif
DdudeMedlem sedan aug. 2002386 inlägg någon mer som håller med SugarDaddy? Jag snackade nämligen nyss med min kompis, som sett sidan under hela uppbyggnadsprojektet, och han höll inte alls med SugarDaddy, han tycker den är tuff och att alla onödiga detaljer samt placering bara är häftigt...
Därför skulle jag gärna vilja ha andras kommentarer, kommentarer från folk som inte suttit och stirrat på den i flera timmar så som jag om min kompis har...
Daniel78Medlem sedan jan. 2001200 inläggHallå! Tänkte jag skulle ge min syn på saken. Jag håller delvis med SugarDaddy i det han säger. Dock så tycker jag ditt förslag fungerar utmärkt med tanke på målgruppen, om inte jag har missförstått innehållet helt och hållet!? Sidan ger ett häftigt och lite annorlunda utseende, så jag tycker helt klart att du kan köra vidare på det förslaget. :birp
Jag bifogar en fil med hur du kan bygga upp undersidorna, tänk på att jag har inte varit speciellt nogrann utan det är mer en tanke. Det går att lösa denna variant med <iframe> där bakgrunden syns igenom, fast då får man räkna bort webbläsare som inte stöder transparanta bakgrunder förstås, men man kan ju köra enfärgat för dessa få procent som använder andra browsers. §e
Ha det... :bire
DdudeMedlem sedan aug. 2002386 inlägg okej Daniel, jag förstår hur du tänkt med undersidan, det skulle kunna funka, men det kanske blir för mycket med all den grafiken på vänstra sidan och sen textrutan, fast jag har en annan idé som är ganska lik det du gjorde, jag ska testa det ikväll...
Tack för dina åsikter, fler kommentarer är helt klart välkommna.
Det är ju som SugarDaddy skriver lite rörigt osv. men samtidigt (precis som Daniel nämner), så är ju målgruppen gymnasieungdommar, som kanske tycker det bara är tufft?!?
Så, fler kommentarer är välkommna!!!
DdudeMedlem sedan aug. 2002386 inlägg har nu pillat lite, kan detta funka till undersidorna???