webForumDet fria alternativet

Adobe Illustrator

Design & grafikur Design & Grafik

11 svar · 550 visningar · startad av anders80

anders80Medlem sedan apr. 200323 inlägg

Finns det någon här som är duktig när det gäller illustrator?

Vill kunna få mina riktiga bilder att bli så här fint tecknade som :

http://www.idolstockholm.com har på sin startsida.

Fick reda av dom att dom använt sig av illustrator men vill inte störa för mycket. Kanske någon här som vet hur man gör...

Hoppas någon svara.

/Anders

CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Du får laborera lite. De har bara två färger i ansiktet och den mörkare färgen är den som skapar skuggorna så man får en illusion av mer färger i bilden.

Ett snabbt exempel (som jag pillade ihop nyss):

En vanlig bild som jag sen ändrade till "Posterized" (valde 3 nivåer) för att få fram det mest specifika i mitt eget ansikte (bra att vara modell :e ) och sen öppnade jag bilden i FreeHand (går lika bra med Illustrator) och sen ritade jag banor kring de mer specifika områdena (som var mörka) och valde lite färger och voila så blev det en bild.

Nu har jag inte lagt ner jättemycket tid på finliret, men du förstår säkert principen.

Ok tack, jag skall försöka...verkar inte så lätt..precis laddat ner illustrator och det känns lite främmande för mig..men jag testar.

tack för att du tog dig tid

/Anders

zillanpillanMedlem sedan apr. 200319 inlägg

Hej!
Vad menas med " En vanlig bild som jag sen ändrade till "Posterized"?! Hur gör man det?

Jag gjorde det i Photoshop, mest bara för att se skillnaderna mellan skuggor och ljusare delar i bilden. Man *behöver* inte göra det. Själv gör jag det för att det underlättar. Den postiroserade bilden importerade jag sen till illustrationsprogrammet, la det i bakgrunden och började rita mina banor.

ursäkta men jag fattar inte....tänk på att jag ALDRIG har använt illustrataor? Eller det spelar ingen roll, kanske jag som är trög? Rita banor o sånt? hmmm

Ja, man ritar vektorbanor i Illustrator. Du får nog söka lite på nätet för att hitta lite instruktioner om du laddat hem en demo av Illustrator, det är inte så lätt att beskriva i ord. Bättre då med någon som gjort skärmdumpar osv för att beskriva... eller köpa programmet och få en bra manual... eller köpa Illustrator Bibeln.

Del PeroMedlem sedan feb. 20003 785 inlägg

Jag rekommenderar, precis som CyberPet, Illustrator Bibeln.
Just nu finns den till ett helt okej pris i Paginas fyndlåda dessutom. :)

http://butik.pagina.se/FB_Produkt.asp?art=0764536583

Om du inte vill köpa någon bok så tycker jag du ska läsa de artiklar som finns på http://www.webdesignskola.com. De är en bra början.

Okej. Jag tackar

ps. det är inget demo jag har. ds

anders80 skrev:

Okej. Jag tackar

ps. det är inget demo jag har. ds

OK, om det inte är en demo du har så fick du väl manualen när du KÖPTE programmet... för det var väl vad du gjorde isåfall?

Känns inte kul annars att bli utnyttjad med tips och tricks när man själv har köpt program och fått lära sig den långa vägen. ;)

nej jag har inte köpt det..men ursäkta så mycket då?? skall inte fråga mer...

jag fattade iallfall tillslut, man skall helt enkelt kalkera...det ligger lite arbete bakom, får träna träna träna..

adjö..lämnar forumet nu eftersom jag inte har något köpt programet

adios!

Du behöver inte lämna forumet, men köp gärna programmet istället. Tycker bara det är så trist att behöva se så många som piratkopierar dyra program och sen ber om hjälp då de inte har en manual.

Sen kan man ju alltid diskutera policy när det gäller prissättning på program osv, men det är ett annat forum.

140 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.94fcd635
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)