jag var inne på en ikom hemsida... och laddade ner GRATIS ikoner...
infogar dem till photoshop för en smärre operation, men bilderna ser HEEELT skeva ut. Färgerna blir offside o bilden allmänt sne..
bifogar med en av ikonrena så ni kan testa o se om ni får samma problem, eller vet en lösning på problemet
CheezesMedlem sedan nov. 2002501 inlägg Lägg upp dina ikonbilder på "operationsbordet" i Paint istället...
Använd verktyget Förstora - för att göra arbetsytan större - genom att klicka på förstoringsglaset i verktygsfältet, i programfönstret.
Välj 8x (i det extra lilla fältet) som gör att den blir åtta gånger större än originalstorleken.
Med hjälp av ett rutnät, kan du lättare se de små punkterna. Välj Visa, Zooma, Visa rutnät.
För att sedan hålla koll på hur din ikon ser ut i naturligt storlek, så väljer du Visa, Zooma, Visa miniatyr. Då visas fönstret Miniatyr i Paint.
Pilla lugnt nu, Cannabis_Tomten :e
//Cheezes
Cheezes skrev:
Lägg upp dina ikonbilder på "operationsbordet" i Paint istället...
Använd verktyget Förstora - för att göra arbetsytan större - genom att klicka på förstoringsglaset i verktygsfältet, i programfönstret.
Välj 8x (i det extra lilla fältet) som gör att den blir åtta gånger större än originalstorleken.
Med hjälp av ett rutnät, kan du lättare se de små punkterna. Välj Visa, Zooma, Visa rutnät.
För att sedan hålla koll på hur din ikon ser ut i naturligt storlek, så väljer du Visa, Zooma, Visa miniatyr. Då visas fönstret Miniatyr i Paint.
Pilla lugnt nu, Cannabis_Tomten :e
//Cheezes
hmm jadu, jag e inte så hajj på paint :r
kan man göra bilden svartvit i paint? :r
CheezesMedlem sedan nov. 2002501 inlägg Windows Paint, som du kanske har slängt in ett öga nu, har ju som du märker en aning begränsade funktioner :( men om du förstorar upp din ikonbild där, kan du se punktvis, vart du ska lägga in det svarta/vita färgerna någonstans ;)
Jag har dock inte Photoshop, så inga större tips kan utgivas men förhoppningsvis kommer någon med lösningen i en frankerad kuvert hit :)
Tills dess...
//Cheezes -
det hopaps jag också... för jag HATAR paint... =)