Tror jag råkat komma åt ctrl + h någon gång och nu kommer de j_vla linjalerna, linjerna eller vad det nu är upp varje gång jag startar programet. Rätt irriterande faktiskt...
Någon som vet hur man fixar så man får bort dom för alltid, vill slippa trycka ctrl + h varje gång.
Jag tror tyvärr inte det går att komma förbi, har man stödlinjer i ett dokument så finns det där så att säga. Det är inte som ett lager som man kan gömma och de håller sig gömt om man sparar filen. Så antingen tar du bort dem för gott, eller så gör du ett lager med egna stödlinjer.
Tror jag lyckades få bort dem. Hade antagligen kommit åt någon knappkombination som gjorde så att de alltid fanns där när man starta ps eller gjorde ett nytt dokument.
Det är samma för mig, har varit det sedan jag installerade v 7. Hur fick du bort dem permanet så att dom inte finns där varje gång programmet öppnas, under inställningar?
Gå in på Visa och bocka av Extras.
Men är det inte att den lilla 1an och brevet kommer upp i högra hörnet? Då får du gå in på Visa/Visa - segment.
Alternativet är att klicka längst ner under segment - "Visa Extras..." och bocka av Segment.
259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e