Undrar om Mac har fonten Comic Sans eller liknande som standard?
Mac-font
Design & grafikur Design & Grafik
12 svar · 366 visningar · startad av Mira
Jag har försökt att hitta någonting, dock utan resultat, men har för mig att jag hade typ kids på min mac '93 men det ju är 10 årssedan..
Comic Sans kommer som standard på Mac sedan version 8.6 eller nåt sånt.
Men finns det något nu - jag ska ha det på en hemsida...
Vad kan man skriva som alternativ för MAC-användare?
Jag skrev "sedan version 8.6" vilket betyder att fonten installeras som standard sedan dess....
"kommer" betyder för mej något som inte finns än... (passade visserligen inte med "sedan")
Har ingen koll på versioner.
Är det alltså något som dom flesta har nu?
"kommer som standard", är väl ungefär som "ABS-bromsar kommer som standard sedan 1995" osv.
Jag tror du lungt kan använda Comic Sans (vilket jag tycker är en ful font, men det är en annan sak) då säkerligen några miljoner Macanvändare använder operativ-versioner långt över 8.6 idag.
Enligt Apple själva har 5 miljoner uppdaterat till senaste versionen, Mac OS X 10.2.3, så jag misstänker att det är rätt få som inte kan se den fonten idag och då kan du ju lägga in som alternativ en vanlig San Serif.
Låter bra!
Och du behöver inte titta på min hemsida... :p
Fast det är bara som en valmöjlighet i ett forum... inget jag fyller en hel hemsida med.
(Konstigt att man alltid får höra synpunkter på det man ska använda... har t.om hänt att man inte får svar pga att folk inte gillar det man frågar om...)
Comic Sans är det fulaste teckensnittet som finns och måste utplånas från jordens yta x(. Varför vill någon få tag på det? Alla vi glada MS-användare blir automatiskt påtvingade det och själv har jag tagit bort det för att slippa se det på exempelvis Internet. Att det inte finns till Mac beror antagligen på att det är Microsoft som har gjort det. Men snälla, världen blir en bättre plats om vi inte använder Comic Sans!
Lessen att jag gör livet surt för dej... kanske dags att uppsöka en terapeut för din fobi...?
:P
Mr. N. Nu finns den ju för Mac, så vad yrar du om? :e
Världen går under! Domedagen är nära!
Och terapeuter har jag sett nog av... ;)
Mr N - om du sett nog av terapeuter kanske det är just därför du är som du är nu...
Var man inte sjuk innan så blir man det i terapi :birp
(Obs. att detta enbart är skämt - ursäkta att det blev så off topic)
Och jag är lyckligast i världen som kan använda COMIC SANS på min hemsida...
yes! yes! yes!