webForumDet fria alternativet

Photoshop bok?

Design & grafik

7 svar · 323 visningar · startad av crisse6

Medlem sedan dec. 20002 526 inlägg
Frågan#1

Hej!

Far be om ursakt har kara moderatorer!! Jag vet, sakerligen fel forum, men behover ett himla snabbt svar har, ar i shoppingfarten!!! Ursaktar igen ;)

Iaf, letar efter en kanon bra bok om Photoshop, som gar igenom allt, ja ni vet... En riktigt bra bok alltsa!! Problemet, den ska vara pa Engelska sa skriv om ni vet nagon!

Hittade pa https://www.amazon.com :
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0321115627/ref=lib_rd_prev_1/103-8133437-5327055?v=glance&s=books&vi=reader&img=1#reader-link

Tack och gott nytt ar! :birp :birp :birp :birp (blir ju en del sanna vid nyar)

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Det går inte fortare för att du postar fel med flit, snarare tvärtom eftersom de som har bra tips kanske inte ens besöker cafét.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Det är väl inget problem att den ska vara på engelska? De flesta bra böcker översätts ju aldrig/sent till svenska och kostar därefter också... ;)

Medlem sedan dec. 200223 inlägg

Classroom in a Book böckerna är för nybörjare och går igenom de absoluta grunderna, de är bra böcker, men för mig kändes det som att de låg på för låg nivå.
Prova istället Photoshop 7 Bible av Deke McLelland som jag tycker är bättre, men om du aldrig använt photoshop så kan du köpa Clasroom in a Book

[r]
Blev dubbelpostning pa nagot satt....
[/r]

okey.... men kan man lara sig att gora "coola" grejor i Classroom in a Book? Jag har anvant PS forut osa, men vet inte riktigt till 100 vad alla grejor gor osa, sa chansar mest... Vill kunna gora frack design (jag vet, mycket kommer fran mig sjalv ocksa i ide), med verktygen alltsa..... :D

Medlem sedan nov. 2001183 inlägg

Som maaul säger, Deke McLellands Ph 7 Bible är klart bäst! Tar upp allt men hur du sen "håller i penslen", det måste du själv besluta.

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Photoshop Bible är väldigt bra, du lär dig smarta effekter likaväl som du lär dig varenda verktyg och meny i Photoshop.

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)