Hur gor man om man vill skara ut en viss del i detta fall bara mig sjalv... Jag har tagit en bild pa mig osa men det ar typ en sang i bakgrunden, en matta pa golvet osv... Iaf, jag vill bara ha ut sjalva mig, alltsa kroppen, tankte placera den pa min hemsida och bakgrunden ska vara vit.
Har forsokt med snabbmasklage och sedan suddigummit men det blir inte bra. Har testat med hedliga lassot ocksa, men hur snyggt blir det, (jag ar inget proffs pa att skara ut detaljer) sa hur gor ni? Det gar val? :stud
Jag använder oftast lassot, beror lite på hur stor bilden är..
Är det en väldigt stor bild är det enklast, i mitt tycke, att använda ristiftet och skapa en bana runt objeketet och sedan omvandla detta till en markering.
Använd polygonlassot och ha en hög förstoring på bilden och gå småsteg så blir det väldigt bra. Sätt inget ludd (feather) men gärna kantutjämning (anti aliasing).
jag använder "Background Eraser Tool" ibland. man ser ett kryss i mitten av penseln och håller man det krysset utanför den kontur man vill behålla brukar det faktiskt gå väldigt bra att få loss det mesta. det fungerar dock inte så precist när bakgrunden har snarlik färg som objektet man vill frigöra..
EDIT: ska tilläggas att det oftast krävs
finjusteringar efter man använt detta verktyg,
det kan lämna skarpa kanter o så..
264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e