den röda var fin. den håller..
Funkar loggan?
30 svar · 1 142 visningar · startad av xtreme · sida 2 av 2
Frågan, av xtreme
Kanske kommer någon ihåg att jag postade en massagelogga här för ett tag sedan. Har ändrat den lite nu. Vad tycker ni? Vill inte ha för plottig logga eftersom det är tänkt att den ska kunna finnas på allt som har med företaget att göra som hemsida, presentkort, visitkort etc Många tyckte att den andra var för stark och liknande en industrilogga så jag försökte göra den mjukare och lite "flashiga
Läs frågan i sin helhet →Den röda var bra. Fast kanske lite för intensiv röd. Kanske prova med en lite mörkare röd?
Peddas var också bra.
Personligen tycker jag det är bättre med en logotype som inte använder sig av någon gradient då detta blir både kostsamt och ger ett sämre resultat i print. Kanske någon av dessa två skulle vara av intresse?
Känns, ehm, medeltida?
Slängde ihop et nytt förslag helt utan de gamla förslagen i tanke...
Mitt första inlägg här. Hej alla!
Gillar ditt senaste förslag (det med antingen röd eller blå bokstav), men håller med den som tyckte att en annan röd färg kanske vore mer lämplig.
Själv har jag iaf gjort ett eget litet förslag - som bryter av ifrån de andra ganska skarpt. Kanske inget någon annan gillar, men jag gillar gemener och fonts utan serifer, samt tycker att någon form av symbol kan ge liv om man har lite fantasi.
Symbolen jag lagt till kan med fantasi ses som antingen en människa (med armar och ben utsträckta) men även som en stjärna som ju kan ge nya krafter.
Och eftersom det är latin, finns även en koppling till stjärnorna som ju funnits i urminnestider - precis som ämnet kroppsbehandling.
I vilket fall som helst, ge det en look...
(andra färger kanske vore lämpliga, vad vet jag...)
fick en känsla av "juicepaket" när jag såg molarins logga...
yepps logga var snygg, men jag vet inte om den passar till detta...
Juicepaket? Däremot finns det ett öl... Corrs? Med liknande logga. Personligen tycker jag om så kvadratiska logotyper som möjligt, de är enkla att placera var man än vill ha dem.
Brevpapper och visitkort.