webForumDet fria alternativet

Bästa redigeringsprogrammet?

Design & grafik

6 svar · 462 visningar · startad av koltrasten

Medlem sedan okt. 2002272 inlägg
Frågan#1

Hej! Jag använder Pinnacle Studio och blir så rasande då de olika scenerna inte börjar på rätt plats och den är allmänt kass...
Därför frågar jag:
Vilket är det bästa redigeringsprogrammet (för PC)?

Jag har testat Premiere, men jag blir så snurrig och jag tycker det är rörigt...

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Avid Symphony.

Medlem sedan feb. 20012 412 inlägg

Avid Final Cut Jag har visserligen bara använt det till MAC, och skulle tro att det inte finns till PC.

Fast Purple Smidigt program, ser nästan löjligt enkelt ut, men är passande för de flesta nivåer, från mycket enkel redigering till mycket avancerad.

(Premiere har jag arbetat en hel del i senaste tiden, och jag upplever inte det som rörigt. Snarare ganska rent i jämförelse med andra program.)

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Avid Final Cut finns inte, du tänker nog på Apples Final Cut Pro. Den finns bara för Mac.

ok...

Jag tycker Pinnacle är så lätt därför att det är informativt och överskådligt... Lätt engelska också..! Stor stil på texten! :)

Premiere är däremot ett stort program, med liten stil och väldigt stort. Jag testade det på ett kulturhus och kunde inte ens lägga till ett klipp till clipboardet. Den hängde sig även rätt ofta...

Hur är miljön i Fast Purple och Avid Symphony jämfört med Pinnacle..?

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Jag tycker om Premiere, kan man Photoshop så lär man sig Premiere väldigt fort, i alla fall grunderna. Nu har jag bara provat Premiere, inga andra "semiprofessionella" program. MGI Videowave III som följde med firewire-kortet var mycket dåligt, liksom MS Movie Maker, fast Movie Maker får ett plus i kanten för att det importerade filmen och delade därefter automatiskt upp filmen i olika scener efter hur man hade filmat. Går det i Premiere? I så fall hur?

Det går i Pinnacle iaf...

248 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)