Hur i självaste helvete har dessa människor gjort detta? Illustrator, antar jag först - finns det några tutorials på hur man åstadkommer dessa "3-Dimensionella" föremål? Finns det tutorials på detta till Illustrator?
Egentligen ganska enkla saker, det är ju bara olika färgade färgade sidor som ger 3D effekten. Kan vara gjort i FreeHand också och sen applicerat med flash (som är inbyggt i FreeHand).
Så himla snyggt!!!! Man kanske borde lära sig flash ändå.... :)
Det är ju inte Flash i sig som gör det snyggt, bara för att man är ett ess på flash så är man ju inte automatiskt en duktig formgivare/kostnär/grafiker/whatever.
Pellefant skrev:
Hur kommer det sig att man inte ska ha Flash på mer seriösa webbsidor(läste det i någon tråd här), stöds det inte av alla webbläsare?
Flash är som allt annat något som man mycket väl kan använda, om det tillför något. Att använda Flash som vissa gör, helt urskiljningslöst för att "piffa upp" en sida med lite balla effekter så är det dömt att misslyckas. Det finns många "seriösa" sidor som använder Flash, men då är det oftast av en anledning.
voigtan1 skrev:
Flash om man laddar hem en browser som klarar handtera flash så tror jag alla internet browsers klarar det ja..
Ehhmmhja? Så om man laddar hem en webbläsare som pallar Flash, så klarar den Flash och då klarar alla läsare Flash? You lost me somewhere in the middle pal, try again :e.
Så himla snyggt!!!! Man kanske borde lära sig flash ändå.... :)
Det är ju inte Flash i sig som gör det snyggt, bara för att man är ett ess på flash så är man ju inte automatiskt en duktig formgivare/kostnär/grafiker/whatever.
Pellefant skrev:
mmm, det har du rätt i, tack för de tänkvärda orden.
Jag är helkass på design :( , gillar mer det bakomliggande.(databaser mm) :)
har hittills inte hört talas om någon webbläsare som inte har stöd för flash. Till och med konqueror (en webbläsare som bara följer med KDE till linux, med andra ord, ganska okänd) har stöd för det. Så kan man använda flash tycker iallafall jag man ska göra det.
har hittills inte hört talas om någon webbläsare som inte har stöd för flash. Till och med konqueror (en webbläsare som bara följer med KDE till linux, med andra ord, ganska okänd) har stöd för det. Så kan man använda flash tycker iallafall jag man ska göra det.
Bara för att man "kan" så betyder det inte att det alltid är rätt. Visst, till "balla" hemsidor så är det ju skit samma, men till seriösa infosajter där ALLA skall kunna ta del av informationen så är det inte lika självklart.
Fyller det ingen egentlig funktion, så bör man ifrågasätta dess värde.