webForumDet fria alternativet

Utkast logotype - omdömen?

Design & grafik

17 svar · 519 visningar · startad av SugarDaddy

Medlem sedan apr. 20021 155 inlägg
Frågan#1

Skulle bara kolla om ni tycker att jag är rätt ute :

Bara att slipa knivarna.. ;)
Varför pil? ska "symbolisera" optimering, prestanda, och fart..
Varför förstoringsglas? Ska symbolisera övervakning osv..

Företagets nisch är optimering, övervakning osv av stora Oracle-DBs.

/Mange

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Jag gillar typsnittet men resten tilltalar mig inte riktigt.

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Personligen tycker jag det ser helt konstigt ut med typsnittets e:n, att nedre linjen på e:n är "halv".

Medlem sedan sep. 2001788 inlägg

Jag gillade symboliken fast jag tycket teckensnittet kändes konstigt. Kan dock inte förklara det bättre.

/G

Mm, har själv undrat lite på om jag inte kapat för mycket på e:t, men vissa stunder tycker jag det är jättesnyggt och andra att det suger apa.. :) Lite tveksam till om jag ska ha pilen över i:et tillsammans med symbolen - kanske lite för mycket, separera dem och enbart använda pilen när namnet står självt?

Samma lika med symbolen, färgerna är klara men velar över resten.

/Mange

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

ett par tankat
Skippa de två oranga pilarna, kör pilen och glaset. Antingen kanske du kan göra pilen/glaset som pricet över i:et eller gör om o:et på slutet till ett förstorningsglas. Jag tycker också att du ska göra de små e:na lika långa i bredd/nederkant som övrig text.

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Det går inte att sätta fingret på det, men det känns osymetriskt. Symbolen och texten är inte i harmoni med varandra. Känns som symbolen är för stor och för plottrig. Supersvårt att förklara, har bara en känsla "nej" över det.

Sorry :(

Kanske göra om o:et till förstoringsglaset istället. Skippa förändringarna på e:na och i:et och bara använd det till o:et. Istället för grått - svart.

En tanke bara.... exprimentera, det kanske ser lika jävligt ut.

Medlem sedan mars 2001895 inlägg

Jag tycker att den är bra.. Skulle kanske fixa till e:en och ta bort pilen över i:et.

.E

Medlem sedan feb. 20022 594 inlägg

CyberPet skrev:

En tanke bara.... exprimentera, det kanske ser lika jävligt ut.

Hehe, är det verkligen så illa?

Gillar den. Men den känns inte helt 100 och jag kan tyvärr inte förklara varför.

Tackar för era synpunkter, jag tycker själv att det "saknas" något men att det är svårt att sätta fingret på vad.

Det allra första utkastet såg ut så här... :OO :

Ibland kan det vara svårt att bryta ett tankemönster, har man väl tänkt "pil/pilar" så... :)

/Mange

AAAh, den där gillar jag bättre!!!! mer liv och fart i den. :)

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

senaste bilden gillar jag skarpt.. :)

Medlem sedan dec. 2000557 inlägg

Senaste utkastet är helt OK!
..dock håller jag med några av föregåeende talare; dessa e ser halva ut, kan du inte lägga på lite på underbettet på e´ena? :)

Medlem sedan aug. 20022 087 inlägg

mycket bättre än första! :bire

Medlem sedan maj 20021 028 inlägg

mycket mycket bättre! det andra utkastet var mycket fint.

jag håller med dom som talat om nedre strecket på bokstäverna E, men av en annan orsak. Det påminner mig om ett av de vanligaste fonterna på nätet som ger en amatörisk känsla. dock ser jag att det inte är det typsnittet du använt för resten av bokstäverna är annorlunda.

Det kanske är få personer som har en sådan långsökt association men det är mitt intryck av e:na. ge oss en version med "vanliga" e så får vi jämföra osv..

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

det andra var bäst!

låt det vara ett halvt e.. det ser snyggare ut..

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

eller ok.. såg inte helt perfekt ut vid en närmare titt.. men jag tror jag vet varför..
prova sänka de vågräta strecken i mitten. det är för långt avstånd där..

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
135 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)