Ser fint ut! Men jag skulle gärna vilja ha de lite skarpare. Metallföremål brukar inte vara så "mjuka". ;)
Jag har gjort en bild som föreställer en "dogtag", ser den bra ut? Något som bör ändras?
12 svar · 393 visningar · startad av Quid
Jag har gjort en bild som föreställer en "dogtag", ser den bra ut? Något som bör ändras?
Ser fint ut! Men jag skulle gärna vilja ha de lite skarpare. Metallföremål brukar inte vara så "mjuka". ;)
Det var även min första tanke. Nu känns det lite akvarellmålning, men det kanske var tanken.
Nu har jag ändrat lite. Den har blivit lite skarpare och jag har även byt ut "kedjan" mot en läderrem.
Är det bättre?
Det kanske är jag som har en vrickad bild av hur "dog tags" ska se ut, men jag tycker fortfarande att de är lite "luddiga". Skarpare och mer distinkta kanter tycker jag vore bra. Men de är egentligen för snygga för att klaga på. Det är bara lite bonuskritik. :)
Håller med Skarre, skarpare och kanske en liten solljusreflex om det passar med hur den ska visas med övrig grafik (?).
För övrigt tycker jag du gör mycket snygga illustrationer, Quid!
Dogtags har väl en rätt metallig känsla, alltså borde reflektionerna vara lite "hårdare". Kanske lite töntigt att visa en bild på en ring, men som du märker så har ringarna reflektioner som är nästan både svarta och vita trots att metallen också har en egen färg (rödguld och vitguld som i detta fall).
Sen har väl dogtags som du hade från början en kulkedja, fast kedjan du hade först hade lite väl "platta" kulor. De bör också ha den där lite hårda metallkänslan i reflektionerna.
Jag gjorde om helt ifrån börjar. Vad tycker ni nu?
Nu blänker de ju inte alls :l
Jag tycker den första var snyggast, men allt som behövs är att minska skuggorna litegranna så tagsen ser tunna o skarpa ut.
Annars är dom jättesnygga...
Nu blev de inte bra alls.... första var bäst. Öka gärna kontrasten lite också och om du ska ha skugga så gör den ljusare så att man ser en skarpare kant.
Bara så du vet det.. Dogtags har en kant av "plast" runt sig...... Bara för att inte skärsår skall uppstå på grund av vassa kanter..
phazer23 skrev:
Bara så du vet det.. Dogtags har en kant av "plast" runt sig...... Bara för att inte skärsår skall uppstå på grund av vassa kanter..
Det beror helt och hållet på ifrån vilken tid de är.