Vet inte riktigt var detta passar, men jag försöker här.
Jag har en liten bild (psd / gif) som jag vill förstora upp (ska tryckas på tröjor) utan att den blir suddigare. Har försökt själv i PS, men resultatet har inte varit speciellt bra. Tänkte sedan på vektorgrafik, men PS är inte direkt bra på det, så därför hoppas jag att någon annan kunde offra sig och förstora upp bilden (ju större desto bättre) utan att få skarpa/suddiga kanter.
Skulle bli evigt tacksam om någon offrade sig och gjorde detta. Alternativt talade om hur man gör för att få det bra i PS! :)
njaaa... om du inte har frågat så kan det nog inte anses vara gratis reklam..
jag menar, hur ska de veta vilka som kommer bära deras logga? det kan ju vara dålig PR för dem om personer med deras logga på bröstet gör "olika grejer som inte är bra"
Nu talar jag förstås rent teoretiskt. Jag antyder inte att du kommer ge tröjorna till personer som inte kan uppföra sig osv osv..
Försöker bara ta fram min poäng. Att du kanske borde frågat, eller åtminstone tagit reda på om deras logga är fri för valfri användnign..
njaaa... om du inte har frågat så kan det nog inte anses vara gratis reklam..
jag menar, hur ska de veta vilka som kommer bära deras logga? det kan ju vara dålig PR för dem om personer med deras logga på bröstet gör "olika grejer som inte är bra"
Nu talar jag förstås rent teoretiskt. Jag antyder inte att du kommer ge tröjorna till personer som inte kan uppföra sig osv osv..
Försöker bara ta fram min poäng. Att du kanske borde frågat, eller åtminstone tagit reda på om deras logga är fri för valfri användnign..
Du har nog en poäng där. Ska skicka ett mail till dem och fråga (hoppas dem förstår engelska, för min tyska är inte alltför bra ;)). Men jag har inte planerat att göra "olika grejer som inte är bra" så jag hoppas inte att det är något problem.
Nyaste Illustrator klarar väl det där rätt hyfsat men visst blir det problem när det är många nyanser och färger!!
Illustrator Tracar!
I det här fallet var det rätt som Petra gjorde, det var ju s/v och enkla linjer.
Tracer eller vad det kan heta i de olika programmen är inte så himla bra. De vill gärna lägga till femtielva olika ankarpunkter så bilden blir onödigt tung. Själv föredrar jag att rita själv, och i detta fall var det busenkelt då jag bara drog linjer i rätt ordning och riktning och sen gjorde dem tjockare och sen konverterade dem till bredare bana.
Hmmm... det lät inte så himla enkelt som jag förklarade... oh well, jag brukar för det mesta få bättre resultat och rakare linjer om jag ritar om en logga för hand istället för att använda "trace" och sen sitta en lång stund och försöka rensa upp alla onödiga ankarpunkter och vinklar.
Oj, såg just klockslagen när jag postade första och sen det andra inlägget. Det tog mig altså 20 minuter att göra loggan (nån stund tog det att starta FreeHand, ladda ner bilden och sen lägga den på ftp:n så totalt 23 minuter).
Skulle tro att jag skulle ha fått sitta i minst 20 minuter till bara för att rensa upp "trace". Så lång tid tar det om man ska vara noggrann.
CyberPet '> Jag tänkte bara på inläggen innan. Du hade redan gett all hjälp som behövdes. Jag tycker traceprogram kan vara en hjälp ibland. Men jag har samma invändning och kan lägga till en del synpunkter på möjligheten att sätta parametrar i traceprogrammen.
CyberPet "> Jo, jag såg det, den tiden blir svår att slå. Skulle man inte kunna tävla i grafik? Fristående uppgifter med valfritt program/metod i "fria" grenar och sammansatta uppgifter i bestämda program i "fasta" grenar. Vi kunde ha grafiktävlingar med mästerskap i Mac-, Windows- och Linuxklasser i fasta grenar och supermästare i fria grenar.
Nä men vissa saker tror jag mig vara rätt bra på då jag suttit på tryckeri många år och fått in risiga original i bitmap-format och där det riktiga originalet för länge sedan är borttappat. Då har man fått rita om dem och det helst snabbt.
267 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9