det här är den första sidan jag gör med någon slags design över huvud taget.
kan inte säga att den är särskilt väl genomtänkt/arbetad, några minuter i photoshop, sådär. men jag skulle gärna vilja veta om första "utslänget" är godtagbart och vad ni design-gurus tycker om den.
skriv gärna vilken upplösning ni har också. den är gjord i 1280x1024, men tänkt att fungera bra för 1024x768 också.
800x600 kan se lite konstigt ut.
för det första: Okey design.. MEN texten i den ljusa saken.. mer mellanrum från "väggen" så att det blir lite mer luft.. annars en border på vänster och höger sida hade ju inte suttit fel
Sen finns det ett verktyg här på wF som heter "Redigera eller ta bort inlägg", som gör att du kan ändra i inlägg du tidigare skrivit. Använd hellre det än skriv flera st på rad.
Ser lite konstigt ut när det inte finns streck till höger och i botten.
I menyn till vänster får jag konstiga streck precis till vänster om länkarna innan jag har klickat på dem för första gången (se bild).
Sen ser den helt togig ut i Netscape, ser lite bättre ut i Mozilla fast bara lite.
Det ser ut som en bra början. Förslag till förbättringar:
Strecket som är på länkarna är lite ivägen.. Kanske skulle kunna göra om det till en pil eller » Sedan är lite mer mellanrum att föredra. Nu kommer texten helt inpå vänstermenyn vilket ser ganska cheap ut. Skulle även rekomendera att du gör en linje längst ned till avslut. Sidan ser annars bara halvfärdig ut.