webForumDet fria alternativet

Webcam!!

Design & grafik

5 svar · 331 visningar · startad av Hans-Erik

Medlem sedan juli 2002268 inlägg
Frågan#1

Jag har en webcam och skulle villja lägga ut lite bilder som uppdateras var typ 30:e sekund.......

Då undrar jag:
I vilket program/tjänst använder man Webcammen i?
II Jag har set att vissa personer har en snygg interface runt sin Webcamblid...hur får man sånt......?

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Det finns rättså många såna små program, bl.a Webcam32 som skickar en vanlig jpg till ditt webhotell typ var 30sek. På din sida bygger du sen bara en interface och i den lägger du "webcam.jpg".

Jag har tyvärr inga adresser men kolla runt lite på https://www.download.com så hittar du säkert några att testa.

Medlem sedan juli 2002268 inlägg

OK

Men om man gör en interface direkt i bilden så uppdateras väl den och då kommer bara Webcam bilden upp?!
Är det inte så?

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Du får liksom bygga interface på en vanlig html sida runt bilden med tabeller. Sen gör du typ någon refresh funktion så att den nya bilden hämtas hela tiden.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag körde själv Webcam32 när min webbkamera fungerade bra. Själva interfacet får du knåpa ihop eftersom det inte har något med själva bilden att göra. Refresh-taggar kan du sedan stoppa in i beta-taggen.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Det finns även ett program som heter ConquerCam som fungerar smidigt till att ta bilder och skicka ut på nätet.

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)